Silverlight er en mixed- media plattform som ligner på Flash. Det er nyttig for dem å lage videoer og spill . Legge en Silverlight bilde inn i prosjektet fra en ressurs on- eller offline krever en bestemt tillegg til C # spillet kode . Dette vil laste bildet kun når det trengs , slik at det sovende ellers . Du trenger
Silverlight og den tilsvarende C #-kode en Web host
Bilde
Vis flere instruksjoner
en
Last opp bildet til et webhotell hvis er det ikke på nettet allerede.
2
Kopier image URL . Sørg for å inkludere filtypen på slutten ( . Jpg , . Png, etc ) . Hvis du lastet den opp selv kopiere den fra serveren din. Hvis du bruker et bilde allerede på nettet, få det ved å høyreklikke på det og velge " Copy Image Location ". Holde det praktiske .
3
Åpne C #-kode som styrer Silverlight -prosjektet .
4
Bla til det punktet i " Graphics "-delen av spillet eller video koden der du ønsker bildet skal vises. Det vil sannsynligvis være flere grafikk allerede her, men Silverlight etiketter dem slik at du kan finne hvor det nye bildet bør gå
5
Kopier og lim inn følgende kode der du vil at bildet skal vises : .
offentlig delvis klasse Hovedside : UserControl
{
offentlig Hovedside ( )
{
InitializeComponent ();
BitmapImage bi = new BitmapImage ();
bi.UriSource = new Uri ( "IMAGE URL ");
MyImage.Source = bi ;
MyImage.ImageOpened + = ny EventHandler ( MyImage_ImageOpened ) ;
}
ugyldig MyImage_ImageOpened ( objekt avsenderen , RoutedEventArgs e )
{
//Image last fullført.
}
}
6
Erstatt " iMAGE URL" med web -adressen for bildet .
7
Lagre Silverlight C #-kode ved å velge " Lagre som" fra Fil-menyen . Gi den et nytt navn , slik at du kan gå tilbake til den gamle koden hvis bildet skaper problemer .