Menneske -maskin interaksjon er et teknisk og designmessig disiplin som omhandler hvordan folk bruker datamaskiner og datamaskiner svare på brukerne . Et annet begrep for dette fagområdet er menneske-maskin interaksjon. Menneske-maskin interaksjon er svært tverrfaglig , tegning på mange andre felt . Lesbarhet
Et sentralt problem i menneske- maskin interaksjon er lesbarheten av skjermgrensesnittene . Brukeren må finne det lett å tolke ut fra datamaskinen og oppfatter hvordan man skal oppnå sine mål . Eksempler på hvordan du kan forbedre lesbarheten inkluderer bruk av " metaforer " som standard PC desktop metafor .
Mangel på redundans
Et annet problem med menneske-maskin interaksjon ligger i det faktum at folk ofte misforstår utgang fra datamaskinen. For å kompensere for denne tendens, er det viktig at produksjonen har flere redundans. Et eksempel på dette ville være en bekreftelse dialogboksen som vises når du skriver inn en kommando for å lukke et program .
Brukernes oppmerksomhet Problemer
For å minimere innsatsen som kreves av brukeren i samspill med datamaskinen , må kostnadene for tilgang til informasjon minimeres. Dette betyr at jo oftere en kilde til informasjon er tilgjengelig , jo lettere bør være å få tilgang til denne informasjonen.