? WireGL er en implementering av Open Graphics Library ( OpenGL ) 3D rendering programvare. Grafikk biblioteker som OpenGL og DirectX brukes til å tegne 3D- objekter på en skjerm på en måte som effektivt gjør bruk av et skjermkort evner og nåværende 3D rendering forskning . WireGL prøver ikke å endre OpenGL De grunnleggende kommandoene , da dette ville gjøre det uforenlig med OpenGL . I stedet legges WireGL til OpenGL funksjonalitet gjennom sin bruk av eksperimentell nettverk - rendering teknologi. Dette betyr at WireGL lar deg bruke datamaskiner på nettverket som skal behandle viser informasjon som vil bli returnert til datamaskinens skjerm i sanntid . Selv WireGL er eksperimentell programvare utviklet ved Stanford University, kan du erstatte dine nåværende OpenGL filer med WireGL uten å miste noe av OpenGL funksjonalitet. Instruksjoner
en
ned WireGL fra Stanford University nettsted (se Ressurser) .
2
Dobbeltklikk WireGL zip filen for å åpne den. Marker alle filene med musen , og trykk "CTRL " + "C " for å kopiere dem til utklippstavlen .
3
Type " % SystemRoot% \\ System32 " oppe i adresselinjen Utforsker-vinduet og trykk " Enter".
4
Trykk " CTRL" + " V " for å lime filene inn i System32 katalogen. Du kan bli bedt om å oppgi administratorpassord eller gi tillatelse til at systemet skal kopiere til denne mappen . Klikk "Ja".
5
Start WireGL prosessen , som nå er i systemet banen . Åpne Start -menyen (klikk på Windows -logo -knappen i nedre venstre hjørne av skjermen ) og skriv inn " cmd " uten anførselstegn. Trykk " SHIFT " + "Enter " for å åpne et Command Prompt vindu i administrator -modus.
6
Type " start /b pipeserver " uten anførselstegn i vinduet . Den WireGL tjenesten vil kjøre i bakgrunnen og venter på OpenGL forespørsler.