innspilt video -opptakene inneholder typisk lyd , eller lyd , sammen med videobilder . Hvis du registrerer din video-opptakene på en forbruker videokamera , vil audio og video vanligvis spilt sammen på tape, disk eller andre medier brukes til å fange video opptakene. Lyden er " synkronisert " med video, slik at hvis du ser noen snakke i videoen , ordene matche bevegelsen av personens lepper . Video - sync problemer oppstår når lyden ikke stemmer overens med bildet . Dette kan forårsakes av en rekke faktorer. Feilaktige Frame Rate
Når du tar opp video, er bilder tatt opp i flere påfølgende rammer. En ramme er som en fortsatt fotografisk bilde , kameraet registrerer flere rammer hvert sekund. Hvis videokameraet poster med NTSC ( National Television System Committee ) standard som brukes i USA , registrerer det 29,97 bilder per sekund . PAL ( Phase Alternate Line) system , som brukes i Europa , 25 poster bilder per sekund. Når du tar opp video opptakene til en datamaskin for redigering , kan du skille lyden fra video og lagre lyd og video som forskjellige filer . Det kan være lurt å gjøre dette hvis du legger til effekter til lyd og video data . Hvis du konvertere videobilder fra NTSC til PAL , du effektivt forkorte kjøretiden til hele videoen , som denne prosessen fjerner rammer fra hvert sekund av NTSC opptak for å skape PAL standard . Hvis du deretter legger den originale lydsporet , som ble spilt på 29,97 bilder per sekund , vil lyden bli gradvis ut av sync med videoen . Alltid konvertere lyd og video sammen for å holde dem i sync .
Mismatched Sample Rate
Når du tar opp lyd med videoen , blir lyden tatt opp med en samplingsfrekvens uttrykt i hertz ( Hz). Videokameraer og andre audio - opptak enheter vanligvis opp med en samplingsfrekvens på 44100 eller 48000 Hz . Når du oppretter et nytt prosjekt i en video - redigering program , kan du stille inn lyd samplingsfrekvens brukt i prosjektet . Hvis du oppretter et prosjekt med en audio sample rate på 44 100 Hz , men lyden ble faktisk spilt inn på 48 000 Hz , vil lyden gradvis bli mer og mer ute av sync med videoen som du spiller det. Den redigering program tar de første 44 100 prøver fra første sekund med lyd din , bruker dem til det første sekundet av prosjektet , og de resterende 3900 prøvene er rullet over til neste sekund. Dette skjer for hvert sekund av opptakene , slik at lyd og video får stadig ute av sync med hverandre . Opprette prosjekter med samplingsfrekvens brukes når du spiller inn lyd.
Feilaktige tidslinjer
videoredigeringsprogrammer , er lyd og video data vises i en vinduet kjent som en tidslinje . Tenk deg videoen som en fysisk stripe av film; tidslinjen er som å ha filmen stripe rullet og strukket ut horisontalt foran deg . Den redigering program har egne tidslinjer for video og lyd , en på toppen av den andre . Hvis du har tatt opp lyd og video hver for seg, må du matche dem opp i redigering program tidslinjer . Dette er grunnen til at profesjonelle filmskapere bruker en skifer , eller klapper . Når du bruker en skifer , kan du matche den eksakte ramme der Clapper treffer skifer med lyden den lager i lydopptaket. Hvis Clapper lyd og bilde blir synkronisert , er hele video og lyd i tidslinjen i sync for det aktuelle opptaket.