Xbox 360 GPU-spesifikasjoner
* Klokkehastighet for grafikkkjerne: 500 MHz
* Klokkehastighet for Shader-kjerne: 500 MHz
* Antall shader-kjerner: 48
* Minnebåndbredde: 256 GB/s
* Topp prosessorkraft: 1.152 teraflops
Sammenligning med andre GPUer
Xbox 360 GPU var en kraftig grafikkprosessor for sin tid, men den er nå utdatert etter moderne standarder. Her er hvordan det sammenlignes med noen andre GPUer:
* NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti: GTX 1080 Ti er en avansert spill-GPU som ble utgitt i 2017. Den har en grafikkkjerneklokkehastighet på 1582 MHz, en shader-kjerneklokkehastighet på 1582 MHz, 3584 shader-kjerner, en minnebåndbredde på 484 GB/s, og en maksimal prosessorkraft på 11,34 teraflops. GTX 1080 Ti er omtrent 10 ganger kraftigere enn Xbox 360 GPU.
* AMD Radeon RX 580: RX 580 er en spill-GPU i mellomklassen som ble utgitt i 2017. Den har en grafikkkjerne-klokkehastighet på 1257 MHz, en shader-kjerneklokkehastighet på 1257 MHz, 2304 shader-kjerner, en minnebåndbredde på 256 GB/s, og en maksimal prosessorkraft på 6,17 teraflops. RX 580 er omtrent 5 ganger kraftigere enn Xbox 360 GPU.
* Intel HD Graphics 630: HD Graphics 630 er en integrert GPU som finnes i enkelte Intel Core-prosessorer. Den har en grafikkkjerne-klokkehastighet på 350 MHz, en shader-kjerneklokkehastighet på 350 MHz, 128 shader-kjerner, en minnebåndbredde på 64 GB/s og en maksimal prosessorkraft på 0,35 teraflops. HD Graphics 630 er omtrent 3 ganger mindre kraftig enn Xbox 360 GPU.
Konklusjon
Xbox 360 GPU var en kraftig grafikkprosessor for sin tid, men den er nå utdatert etter moderne standarder. Moderne GPUer er mye kraftigere og kan tilby mye bedre ytelse for spilling og andre grafikkintensive oppgaver.