Trinn 1:Forbered 3D-modellen din
- Du kan lage din egen 3D-modell ved å bruke programvare som Blender eller Maya, eller du kan laste ned en fra internett.
- Sørg for at modellen er lagret i et filformat som Roblox støtter, for eksempel .obj eller .fbx.
Trinn 2:Importer 3D-modellen din til Roblox Studio
- Åpne Roblox Studio og klikk på "Sett inn"-fanen.
- Velg "Mesh" fra rullegardinmenyen.
- I "Import Mesh"-dialogboksen velger du 3D-modellfilen du vil importere.
- Klikk på "Importer"-knappen for å importere modellen til Roblox Studio.
Trinn 3:Konfigurer maskens egenskaper
- Velg maskeobjektet i arbeidsområdet.
- I "Egenskaper"-panelet kan du justere maskens egenskaper, for eksempel posisjon, rotasjon og skala.
- Du kan også endre nettets materiale, som avgjør hvordan det vil se ut når det gjengis i Roblox.
Trinn 4:Lagre mesh
- Når du er ferdig med å konfigurere masken, klikker du på "Fil"-fanen og velger "Lagre som".
- I "Lagre mesh"-dialogboksen skriver du inn et navn for masken og velger et sted du vil lagre det.
- Klikk på "Lagre"-knappen for å lagre masken.
Trinn 5:Importer meshen din til et Roblox-spill
- Åpne Roblox-spillet du vil importere nettet til.
- I "Verktøykasse"-fanen klikker du på "Importer"-knappen.
- I dialogboksen "Importer mesh" velger du maskefilen du vil importere.
- Klikk på "Importer"-knappen for å importere masken til spillet.
Gratulerer, du har nå opprettet en mesh i Roblox!