A servo refererer tradisjonelt til en robot som oppnår programmerte oppgaver mens kontrollere sine bevegelser gjennom bruk av negative tilbakemeldinger looper . Imidlertid er det også mulig å kontrollere disse enheter ved hjelp av en styrespak, en datamaskin og et program . Du trenger
Joystick
Computer
Servo
Arduino mikrokontroller
Vis flere instruksjoner
Kontrollere en Servo med en Joystick
en
Installer Arduino mikrokontroller i en av de utvidelsesspor i datamaskinen. Datamaskinen vil anerkjenne den nye maskinvaren og installere den automatisk .
2
Last ned en pyserial modul fra Python nettsted. Python er et mye brukt programmeringsspråk. Installere modulen . Denne modulen gjør at joysticken til å kommunisere med servo gjennom Arduino mikrokontroller og via joysticken USB-port.
3
Last ned en pygame modul fra python nettsted. Installere modulen . Denne modulen tillater brukeren å legge inn koden som gjør at bevegelser med styrespaken til å bli tolket av Arduino mikrokontroller.
4
Last ned Python-skript . Dette skriptet er tilgjengelig fra flere nettsteder. Også laste ned Arduino skisse script som gjør at datamaskinen skal be servo å flytte. Hvis det ikke er noen bevegelse av joysticken , instruerer Arduino skisse servo å forbli i sin nåværende stilling.
5
Skriv inn disse kodene ved hjelp av pygame modulen. Python skriptet er 112 linjer med kode i lengde , og Arduino skisse skriptet er 61 linjer med kode i lengde .
6
Koble servo til Arduino microcontroller strømforsyning. Også koble servo kontroll kabel til Digital Pin nr. 2, som er på Arduino mikrokontroller. Koble styrespaken til datamaskinen ved hjelp av USB -kabelen .
7
Bruk styrespaken til å gjøre servo gå fremover, bakover , sidelengs og diagonalt. De fleste styrespaker har seks akser langs hvilken servo kan kontrolleres .