Representerer handlingene til muskler og muskel kontroll er en kompleks oppgave. Et stort antall nerveceller gir et tredimensjonalt nettverk for å orientere og kommandere armen handlinger . Hjernen skaper strukturer basert på input data muskel-og skjelettplager Simulering
Funksjonen til den kunstige armen fungerer på prinsippet om agonist-antagonist musklene som gjør den menneskelige arm . To små kameraer kan brukes i stedet for neuron nettverk og aktuatorer i stedet for muskler. Armen blir undervist koordinater ved hjelp av en lærer matematisk algoritme for å måle de tilsvarende press på aktuatorer til visuelle input mottatt fra kameraene.
Type skjelettmuskulatur
agonist er den primære muskel benyttes til bevegelse i et ledd . De agonist muskel kontrakter for å skape bevegelse . Den antagonist muskel gjør det motsatte bevegelse av agonist muskel.
Grip
Armen må være i stand til å levere de riktige grep samt plassering . Tilbakemelding kodere kan brukes til å levere data til datamaskinen for å tillate en omtrentlig gripetrykk . Innstilles på ventilene som styrer robot grep basert på de tilbakemeldinger data .
Elastisitet av gummi deler
å simulere muskler og hender , kan gummi brukes i disse programmene . Imidlertid er gummi gjenstand for endringer i atferd som følge av temperaturvariasjoner etter geografisk plassering eller varmen som genereres av utvidet bruk.