Smartboards eller interaktive tavler , gi en stor flatskjerm , touch- sensitive video display som er koblet til en bærbar eller stasjonær datamaskin. Deres utvalg av bruksområder betyr at de er like produktive både i klasserommet og i styrerommet . Studenter og forretningsfolk gruppemedlemmer kan dele notater og informasjon , endre visning og samarbeide med hverandre i sanntid. I forretningsmøter , notater og referater kan være umiddelbart lagret eller sendt til alle interesserte. Både bærbare enheter og statiske , veggmonterte smartboards er tilgjengelig. Utdanning
Klasserom smartboard bruk bringe læring i live ved å gi spontan interaksjon mellom lærere og studenter . Staving spill, desimal -anerkjennelse spill og data - håndtering spill er blant noen av de livlige ressurser tilgjengelig for lærere å hjelpe engasjere elevene i deres læring . Smartboards er brukt gjennom hele pensum og i alle viktige faser, fra grunnskole til høyskole . Skjermer kan være grafisk , numerisk eller skriftlig , slik at å lærere å kommunisere effektivt på tvers av ulike læringsstiler .
Business and Management
Business management og ytelse er mer effektiv med en smartboard . Design konsulenter kan gjøre endringer i planene under presentasjoner , slik at kunder til umiddelbart å vise effekter og konsekvenser , og derfor effektivisere beslutningsprosessen . Felt agenter kan samarbeide og dele informasjon med kontor - baserte ansatte for mer effektiv problemløsning . Etter hvert som bedrifter blir mer globalt orientert , er tid og penger spart i reisekostnader når informasjon kan deles og vises interaktivt uavhengig av fysisk plassering .
Trening og presentasjoner
< p > Gruppe treningsøkter og presentasjoner som skal formidle kompleks informasjon er lettere håndteres med en smartboard . I trening bruker , engasjerer den interaktive tavlene oppmerksomheten til publikum , som punkter av interesse eller betydning kan bli markert , sammen med flere notater skrevet direkte på skjermen . Under presentasjoner i enten virksomheten, utdanning eller sosiale sammenhenger , gjør at teknologien et samarbeidsprosjekt , felles opplevelse slik at mer informasjon blir beholdt av deltakere og observatører .