? Den GeForce 6150 er en dedikert grafikkprosessor ( GPU ) designet for å bygges direkte inn i hovedkort . Det er den nest billigste alternativet i GeForce 6-serien , bare knapt gjort det bedre enn GeForce 6100 . I motsetning til dedikerte fulle grafikkort , betyr det ikke har noe på innebygd minne og i stedet må bruke en del av hoved-minne til å lagre teksturer og andre video informasjon . Klokkehastighet
GPU opererer med en klokkehastighet på 475 megahertz . Dette er 50 megahertz større enn GeForce 6100 .
Maks oppløsning
Den maksimale oppløsningen av GeForce 6150 avhenger av hvilken skjerm -tilkobling som brukes . Med en mer tradisjonell RGB-tilkobling , deretter en maksimal oppløsning på 1920x1440 , med en 75 - hertz oppdateringsfrekvens , støttes . På den annen side , med de nye DVI - d viser , er en maksimal oppløsning av 1600x1200 støttet , ved en frekvens på 65 hertz. Kortet fungerer smertefritt på 32 -bit farge.
Video Processor
video prosessoren inneholder en rekke funksjoner . Viktigst er det laveste nivået GPU i GeForce 6-serien som kan spille HD- MPEG - 2 og Windows Media Video ( WMV ) filer uten å ty til de viktigste CPU. I tillegg gir Nvidias varemerkebeskyttet PureVideo -teknologi video som skal skaleres og filtrert av GPU -maskinvare. Den har også en innebygd HDTV encoder for hardware -akselerert video -koding på HD- oppløsninger . Den innebygde de- interlacer jevner videoavspilling fra interlaced medieformer som TV og DVD.
HyperTransport
bruke Nvidias HyperTransport-teknologi , hovedkort med en innebygd GeForce 6150 gi opptil 8 gigabytes per sekund båndbredde mellom grafikk enhet og prosessoren . Dette forbedrer ytelsen til 3 - D grafikk , som data kan flyttes raskt på og av grafikkbrikken å bli behandlet.
Intellisample
Gamers har tilgang til Intellisample 3,0 , Nvidias antialiasing verktøyet. Antialiasing bedre videokvalitet i 3 -D programmer og spill ved å jevne ut ujevne kanter som naturlig resultat fra 3 - D rendering .
OpenGL /DirectX -støtte
GeForce 6150 støtter og er optimalisert for versjon 9 av Microsofts DirectX multimedia bibliotek med støtte for Shader Model 3.0 . Tilsvarende er støtte inkludert for versjon 1.5 av open source OpenGL biblioteket.