Pikselskygger er en Direct3D program som brukes til å utføre komplekse bildeeffekter . I motsetning til hva som er allment antatt , pikselskygger faktisk krever mindre prosessorkraft enn versjonen før dem til å utføre en bestemt oppgave som de gjør. Spill vanligvis bruker Bloom og andre High Dynamic Range rendering effekter på et bilde. Bildet er modellert inn i spillet og spillmotoren gjelder de shaders på bildet . Hvis en spillskaper ønsker å legge blomst til et bilde og bruke minst mulig beregning mulig å skape effekten , vil skaperen bruke en høyere pixel shader versjon . Jo mer avansert versjon, mer i stand det er å levere disse høykvalitetsstrukturer og effekter på en anstendig bildefrekvens . Ulempen er at hvis grafikkortet ikke har denne spesielle pixel shader versjon , kan den ikke kjøre koden . Instruksjoner
en
I Windows XP : en
Klikk på " Start" og gå til " Kjør". I " Run " boksen type " devmgmt.msc " uten anførselstegn
I Windows Vista /7 : . Klikk på " Start" og i " Søk" boksen Type