Ta en datamaskin studier kurs i videregående skole eller høyskole vil ofte har du jobbet flittig på et dataprogram , men det er noen klasser som krever at du oppretter et prosjekt ved hjelp av kunnskap hentet fra eksterne kilder . Datamaskiner er kompliserte og interessante enheter , noe som fører til mange muligheter for etablering av et prosjekt. Ved hjelp av ulike komponenter i dataindustrien , kan du utføre eksperimenter som viser at du ønsker å lære så mye som mulig om PC- studier. Skjermkort
Videospill er en stor del av dataindustrien og deres innflytelse har de fleste blitt sett i etablering og markedsføring av høykvalitets skjermkort. Dette prosjektet innebærer at du anskaffe flere forskjellige skjermkort til både NVIDIA og ATI Radeon variasjon og spille flere videospill. Prosjektet vil teste hvilke skjermkort er den mest effektive i gjengivelsen av spillenes grafikk i flere forskjellige kategorier . Du kan teste spill " frame rate, filtrering modus , skyggelegging funksjoner , belysning , og hvor ofte de spillene lag . Hvis du er en gamer eller er du interessert i å gjøre prosjektet mer moro enn vanlig forskning , kan dette være prosjektet for deg.
Underklokking
Overklokking er en prosessen som en prosessor er satt til å løpe med høyere hastighet enn normalt for å forbedre systemytelsen. Det er mange studier der ute om hvor mye du kan trygt overklokke en datamaskin og hvor mye du trenger å øke hastigheten på viften for å kompensere. Det er ikke veldig mange studier om underclocking hastigheten . Underclocking lar brukeren til å eliminere kjølevifte for å redusere støy, noe som kan være nødvendig i et hjem audio studio . Prosjektet krever en passiv kjøleribbe som lar varmen stråler ut naturlig , og en prosessor som du kan justere manuelt til lavere hastigheter . Du kan teste temperaturen utgang, grafikk hastighet , og tiden det tar å laste enkelte programmer.
Computer Performance
For det meste, datamaskin resultater måles i megahertz , men det finnes andre måter som maskinen kan benchmarked . En prosjektidé innebærer å teste disse ulike faktorer for å se hvordan flere lignende maskiner utføre. Disse områdene omfatter Integer MMX Minnebåndbredde , Heltall isse CPU Multimedia , og CPU Aritmetiske Dhrystone ALU . Disse faktorene kan testes ved hjelp av et program som SiSoftSandra som overvåker systemytelsen. For prosjektet vil du trenge flere datamaskiner med ulike prosessorer og hastigheter. Hvis du har tilgang til en datalab med mange forskjellige datamaskiner , kan dette prosjektet være rett opp smug .
Tidlige datamaskiner
De tidligste datamaskinene kombinert elektronisk styrte brytere og binær kode for å lage det som kalles logiske porter . Moderne datamaskiner er i hovedsak består av transistoriserte logiske porter som tillater informasjon å reise fra ett punkt til et annet basert på binær . En prosjektidé innebærer å skape disse stafett logiske porter for deg selv . Logiske porter kan være konstruert av grunnleggende kretser og lys plassert på inngangen og utgangen av kretsen . Skjematisk for en logikk gate er tilgjengelig på Julian T Rubin området og kan være ganske komplisert . Hvis du kan vikle hodet rundt det selv, vil det gi deg en god forståelse for hvordan datamaskiner virkelig fungerer .