Kinect ble opprinnelig utviklet av Microsoft for å spille spill på sin Xbox -plattformen. Kameraet og infrarød sensor innenfor Kinect blir en persons hele kroppen inn i en spillkontroller . Men smarte ingeniører oppdaget raskt at rådata samlet inn av Kinect sensorer kunne utrette bragder langt utover Microsofts opprinnelige intensjoner . 3D Tracking
En stor del av Kinect suksess innebærer sensor -free motion tracking . Tidligere motion -tracking verktøy bruke et enkelt bilde til å oppdage hvor på et plan et objekt ligger. Med flere sensorer som arbeider sammen med kameraet , kan Kinect også spore hvor nær eller langt et objekt er i bevegelse. Denne 3D- sporing har fundamentalt endret retning av nye video sporing verktøy , slik at ingeniører til å jobbe med en virtuell skjelett av en hvilken som helst objekt i bevegelse og rekonstruere scener av et rom fra alle vinkler . Enkelte selskaper har også begynt å bruke Kinect -teknologien til å lage nesten umiddelbare 3D-modeller av rom , bare ved å spinne en Kinect -lignende kamera .
Tredjeparts Development
vanligvis når et selskap utvikler en proprietær teknologi , den beveger seg raskt for å sikre kontroll , og det var sikkert den første responsen fra Microsoft. Selskapet imidlertid raskt snudd denne politikken og gitt ut en full utvikling kit for potensielle Kinect ingeniører . Microsoft selv satt opp en inkubator , kalt " Kinect Accelerator , " for å hjelpe lovende startups i å bruke Kinect for innovasjon. Per juli 2013 har prosjekter ved hjelp av Kinect -teknologien forble utilgjengelig for allmennheten , selv om Microsoft paradert enkelte nyvinninger før en gruppe investorer , ifølge en juni 2012 historie i nyhetene bloggen Mashable .
Remote Working
Kinect er avhengig av en Internett -kompatibel enhet, Xbox. Xbox, i kjernen, er rett og slett en datamaskin . Innovasjon gjennom Kinect har allerede begynt å fokusere på å hjelpe ikke- computer-savvy folk utfører jobbene sine på nettet. Kirurger har allerede begynt å manipulere CT skanner ved hjelp av en Kinect -grensesnitt , mens fysioterapeuter bruker det som et verktøy for å gi langdistanse terapitimer .
Collaboration
I tillegg til sine forskningssentre over hele verden, har Microsofts forskningsavdeling dyrket rekke samarbeid på tvers av en rekke felt. En University of Minnesota forsker, Nikolaos Papanikolopoulos , bruker Kinect til å diagnostisere psykiske lidelser hos barn . Lancaster og Newcastle universiteter partner med Microsoft for å lage virtuelle anslag som samhandler med sine svært reelle omgivelser . Carnegie Mellon University jobbet med Microsoft for å utvikle OmniTouch , et system som bruker Kinect -teknologien til å slå hvilken som helst overflate - enten en vegg , notebook eller en hånd - i en berøringsskjerm. Slike samarbeid har redefinert hvordan privat næringsliv og offentlig finansierte forskere arbeider sammen for å løse problemer .