Moderne styrespaker laget av Saitek og andre produsenter er langt fra de enkle kontrollenheter funnet på gamle arkade maskiner . Som et resultat av å få mest mulig ut av din joystick eller din flysimulator erfaring krever å være i stand til å finpusse pinnen før den oppfører seg nøyaktig slik du vil ha det til . Design Programmering makroer
The Saitek Profile Editor , tilgjengelig ved å høyreklikke på ikonet i Windows skuffen , kan du spille inn makroer , en serie med tastetrykk eller museklikk assosiert med en gitt knapp på kontrolleren . For eksempel, hvis din flight simulator har egne mottiltak for infrarød og radar -guidede missiler , kan du sette en knapp på styrespaken for å distribuere både mottiltak samtidig . For å spare tid , kan du også ta en komplisert serie av nøkler, slik som den som kreves for å starte opp en flyets motorer , og tilordne dem til én knapp.
Automatiser Andre programmer
Fordi Saitek Profile Editor fungerer med alle programmer , ikke bare dataspill , kan du bruke makroer for å automatisere nesten alt . Dette er nyttig hvis du holder styrespaken på skrivebordet, og lett tilgjengelig til enhver tid. For eksempel kan du ta opp en serie med tastetrykk som vil logge deg på en chat- server eller spille inn din e-signatur som en enkelt makro . På den måten vil bare nå over og flippe en bryter kan du spare mye tid på å skrive . Dette kan være litt nerdete , men det er bedre enn carpal tunnel syndrom.
Bruk responskurver
responskurver definere forholdet mellom den fysiske plasseringen av et joystick og hvor langt maskinen ser den i bevegelse. Dette gjør at du for eksempel å øke joystick følsomhet nær sentrum av pinnen bevegelse. Saitek kontroll programvare bygger ikke på innebygd støtte for responskurver , men dette er faktisk en velsignelse i forkledning fordi det tvinger deg til å skreddersy responskurver til hver dataspill separat. Responskurven oppsett vil være lokalisert i samme del av spillets alternativmenyen som der du velger hva kontrolleren til å bruke. For Modern Combat flysimulatorer , sette en respons kurve som lar små bevegelser av pinnen produsere store bevegelser i flyet for større manøvrerbarhet. For noncombat flysimulatorer , satt motsatt kurve , slik at du må flytte pinnen lenger for samme resultat , som lar deg styre flyet i en mye mildere måte.
Opprette et virtuelt Controller
med
eldre spill som ikke støtter Microsoft DirectX vil kanskje ikke skikkelig støtte Saitek joystick heller. For eksempel kan de feilaktig registrere vridning av joystick som gassen aksen . Eldre spill også ikke la deg bruke flere kontrollere samtidig . For eksempel , din joystick og matchende Saitek rorpedalene . Ved hjelp av en joystick emulator , slik som PPJoy , vil la deg opprette en ny virtuell kontroller med de nøyaktige spesifikasjonene du ønsker , slik at du kan sette opp styrespaken akser riktig eller kombinere flere fysiske Saitek joysticks inn en kontroller sett av Windows.