Nvidias Quadro FX 500 gir real -time rendering slik at utviklere å produsere og raskt endre 3D-grafikk med realistiske egenskaper som metall eller hud . Nvidia lanserte Quadro FX 500 i 2003 som en høytytende arbeidsstasjon grafikkort for digital innholdsproduksjon brukes i 3D- illustrasjoner og dataassistert design (CAD ) , en datamaskin utkast verktøy som brukes i luftfart, mekanisk og arkitektoniske bransjer . Funksjoner
Quadro FX 500 har en kjerne prosessor klokkehastighet på 270 MHz og et minne hastighet på 240 MHz . Grafikkortet inneholder bransjens første 128 - bit floating -point frame buffer gir økt presisjon i 3D rendering beregninger og den første on- chip vertex buffer som reduserer behovet for å re - beregne hjørnene under real -time rendering. Nvidia lansert en 128 MB -versjonen av Quadro FX 500 med DDR SDRAM -minne .
Interface
Quadro FX 500 kan kobles til hovedkortets Accelerated Graphics Port ( AGP ) . Den støtter opptil 8x AGP , den raskeste AGP hastighet før grafikkort flyttet til raskere PCI Express -grensesnittet . Digital Visual Interface ( DVI -I) og Video Graphics Array (VGA ) videoutganger la kortet til å kjøre opp til to dataskjermer på en gang .
Resultatutvikling
< p> Den Quadro FX 500 støtter en maksimal oppløsning på 3840 x 2400 når den er koblet med en DVI -kabel. Ifølge Toms Hardware , det produserer 45 millioner triangler per sekund med en tekstur fylle rate på opp til 1,1 milliarder texels per sekund , noe som gjør Quadro FX 500 egnet til å utvikle enkle arkitektoniske planer og mekaniske komponenter . Quadro FX 500 minne grensesnitt overfører opptil 7,68 gigabyte med data per sekund .