| Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Hardware  
  • Alt-i - ett-skrivere
  • Apple Computers
  • BIOS
  • CD-og DVD -stasjoner
  • CPUer
  • Computer Drivere og bagasje
  • Skjermer
  • Datautstyr
  • Datamaskin Strøm Kilder
  • Computer Skrivere
  • Computer oppgraderinger
  • desktop
  • Elektronisk boklesere
  • Eksterne harddisker
  • Flash-stasjoner
  • Input & Output Devices
  • Kindle
  • Bærbare datamaskiner
  • stormaskiner
  • Mus og tastatur
  • netbooks
  • Network Equipment
  • Nook
  • bærbare datamaskiner
  • Annen Computer Hardware
  • PC Datamaskiner
  • projektorer
  • RAM, kort og hovedkort
  • Skannere
  • servere
  • lydkort
  • tavle-PCer
  • skjermkort
  • arbeidsstasjoner
  • iPad
  • iPhone
  •  
    Datamaskin >> Hardware >> CPUer >> Content
    Hvilke primitive datatyper kan normalt representeres og behandles av en CPU?
    Her er de primitive datatypene som vanligvis håndteres av CPUer, sammen med deres typiske størrelser og representasjoner:

    grunnleggende typer

    * heltall (int):

    * Representerer hele tall (ingen brøk).

    * Vanligvis 16 biter (2 byte), 32 biter (4 byte) eller 64 biter (8 byte) i størrelse.

    * Signert:Kan representere både positive og negative verdier.

    * Unsigned:Kan bare representere ikke-negative verdier.

    * Eksempler:-10, 0, 5, 2147483647

    * flytende punkt (float/dobbel):

    * Representerer tall med brøkdeler (desimaler).

    * Vanligvis 32 biter (4 byte) for `float` og 64 bits (8 byte) for` double`.

    * Følger IEEE 754 Standard for representasjon.

    * Eksempler:3.14, -0.005, 1.2345e -10

    * karakter (røye):

    * Representerer et enkelt tegn (bokstav, siffer, symbol).

    * Vanligvis 8 biter (1 byte).

    * Bruker ofte ASCII eller Unicode -koding for å kartlegge tegn til numeriske verdier.

    * Eksempler:'A', '!', '?', '1'

    boolean (bool):

    * Representerer sannhetsverdier (sann eller usant).

    * Vanligvis 1 bit (men ofte lagret som en byte for effektivitet).

    * Eksempler:sant, falskt

    Andre primitive typer (avhengig av arkitektur)

    * peker:

    * Lagrer minneadressen til et annet dataelement.

    * Størrelse avhenger av arkitekturen (f.eks. 32-bit eller 64-bit).

    * Bitfield:

    * Tillater å pakke flere boolske verdier til en enkelt byte.

    * Hver bit representerer en egen boolsk verdi.

    Viktige merknader

    * Arkitektur: Den nøyaktige størrelsen og representasjonen av primitive typer kan variere mellom CPU-arkitekturer (f.eks. X86, ARM, RISC-V).

    * Programmeringsspråk: Programmeringsspråk på høyt nivå som C, C ++, Java og Python gir vanligvis sitt eget sett med primitive datatyper, som ofte kartlegger de underliggende CPU-typene.

    Gi meg beskjed hvis du ønsker en mer detaljert forklaring av en spesifikk primitiv type!

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Slik installerer i5 CPU på en Lenovo T61 
    ·Hva er CPU -syklustid? 
    ·Hvordan finne min CPU Speed ​​
    ·CPU kjøleteknikker 
    ·Hvordan Reset CPU Speed ​​til riktige verdier 
    ·Hva betyr avslutning i datamaskinen? 
    ·Kan en CPU endres? 
    ·Hvordan du monterer en CPU Bracket 
    ·Hvordan fikse en CPU vifte ikke ble gjenkjent 
    ·Hvor er den CPU Ligger på en datamaskin 
      Anbefalte artikler
    ·Slik feilsøker Sierra Wireless 
    ·Hva er maskinvaren for å oppbevare utdataene når du e…
    ·Slik refill en Epson TO485 blekkpatron 
    ·Hvordan installere XP på en dc5750 
    ·Hvordan koble et webkamera på en ASUS Laptop 
    ·Hva er formålet med visningsmodus på datamaskiner? 
    ·Hvordan kjøle ned en varm bærbar datamaskin 
    ·Hvordan erstatte en AMD CPU Fan 
    ·Stormaskin Vs . Personlige datamaskiner 
    ·Hvordan plasserer du volumikonet i skrivebordsskuffen? 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/