| Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Hardware  
  • Alt-i - ett-skrivere
  • Apple Computers
  • BIOS
  • CD-og DVD -stasjoner
  • CPUer
  • Computer Drivere og bagasje
  • Skjermer
  • Datautstyr
  • Datamaskin Strøm Kilder
  • Computer Skrivere
  • Computer oppgraderinger
  • desktop
  • Elektronisk boklesere
  • Eksterne harddisker
  • Flash-stasjoner
  • Input & Output Devices
  • Kindle
  • Bærbare datamaskiner
  • stormaskiner
  • Mus og tastatur
  • netbooks
  • Network Equipment
  • Nook
  • bærbare datamaskiner
  • Annen Computer Hardware
  • PC Datamaskiner
  • projektorer
  • RAM, kort og hovedkort
  • Skannere
  • servere
  • lydkort
  • tavle-PCer
  • skjermkort
  • arbeidsstasjoner
  • iPad
  • iPhone
  •  
    Datamaskin >> Hardware >> Input & Output Devices >> Content
    Hva er å godta innspill?
    Å akseptere input refererer vanligvis til prosessen med å motta data eller informasjon fra en ekstern kilde. Det involverer vanligvis en eller annen mekanisme eller grensesnitt som lar brukere eller systemer gi innspill. Her er noen vanlige scenarier der det skjer å godta innspill:

    1. Brukergrensesnitt: I programvareapplikasjoner, nettsteder og enheter gir brukergrensesnitt ulike inndatametoder, for eksempel tekstfelt, knapper, avmerkingsbokser og rullegardinmenyer. Brukere kan samhandle med disse elementene for å legge inn data eller gjøre valg.

    2. Skjemaer: Onlineskjemaer, for eksempel registrerings- eller spørreskjemaer, lar brukere legge inn informasjonen sin ved å fylle ut felter, velge alternativer eller laste opp filer.

    3. Kommandolinjegrensesnitt (CLI-er): I kommandolinjemiljøer kan brukere skrive kommandoer og argumenter for å samhandle med systemet eller utføre spesifikke handlinger.

    4. Taleassistenter: Stemmeaktiverte enheter og assistenter, som smarthøyttalere, godtar talekommandoer og forespørsler fra brukere.

    5. Sensorer: Sensorer i elektroniske enheter, som temperatursensorer eller bevegelsesdetektorer, samler inn og overfører data om det fysiske miljøet.

    6. Nettverkskommunikasjon: I datanettverk utveksler enheter data og meldinger med hverandre ved å akseptere input fra nettverksgrensesnitt og behandle innkommende pakker.

    7. API-endepunkter: Applikasjonsprogrammeringsgrensesnitt (API) avslører endepunkter som lar andre applikasjoner eller systemer sende forespørsler og motta svar, utveksle data i definerte formater.

    8. Filsystemer: Når et program leser data fra filer, godtar det input fra filsystemet.

    9. Netttjenester: Webtjenester, som RESTful APIer, muliggjør kommunikasjon mellom ulike applikasjoner over internett. De godtar inndataforespørsler og returnerer formaterte svar.

    10. Inndatafelt: I digitale dokumenter som regneark, tekstbehandlere og presentasjonsprogramvare lar inndatafelt brukere legge inn og redigere tekst og numeriske verdier.

    I alle disse eksemplene er hovedformålet med å akseptere input å motta informasjon fra brukere, enheter eller andre systemer for videre behandling, analyse eller handling. Metodene og teknologiene som brukes for å akseptere input varierer mye avhengig av den spesifikke konteksten og applikasjonen.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan fikse en Windows XP DVD -spiller 
    ·Slik installerer C3D Plotter på LDT 
    ·Hvordan å sende ut en PC til en TV med S - Video 
    ·Hvordan Koble en mikrofon til en datamaskin 
    ·Bluetooth virker ikke på My Airliner Tablet 
    ·Hvordan Test USB -minne 
    ·Hvordan identifisere den innebygd trådløs LAN -adapte…
    ·Hva er HDMI 
    ·Hvilket register eller hvilke registre brukes som offse…
    ·Hvordan skrive ut fra en PC til en Mac ut 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan legge til en Tab -knapp til en iPad 
    ·Hvordan slette en gammel DVD Driver 
    ·RS-232 til USB Conversion 
    ·Hvordan oppdatere skjermkortdriveren i en MacBook Pro 
    ·Dell Dimension 2100 A- Drive Error 
    ·Hvordan resette BIOS på en Dell Inspiron 1520 
    ·Hvordan Kopier & Lim inn kinesiske tegn 
    ·Slik bruker du en skriver med Netbook My 
    ·Slik reparerer en LCD Inverter 
    ·Hvordan Aktiver Bluetooth på en Thinkpad 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/