| Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Hardware  
  • Alt-i - ett-skrivere
  • Apple Computers
  • BIOS
  • CD-og DVD -stasjoner
  • CPUer
  • Computer Drivere og bagasje
  • Skjermer
  • Datautstyr
  • Datamaskin Strøm Kilder
  • Computer Skrivere
  • Computer oppgraderinger
  • desktop
  • Elektronisk boklesere
  • Eksterne harddisker
  • Flash-stasjoner
  • Input & Output Devices
  • Kindle
  • Bærbare datamaskiner
  • stormaskiner
  • Mus og tastatur
  • netbooks
  • Network Equipment
  • Nook
  • bærbare datamaskiner
  • Annen Computer Hardware
  • PC Datamaskiner
  • projektorer
  • RAM, kort og hovedkort
  • Skannere
  • servere
  • lydkort
  • tavle-PCer
  • skjermkort
  • arbeidsstasjoner
  • iPad
  • iPhone
  •  
    Datamaskin >> Hardware >> Input & Output Devices >> Content
    Hva er inngangs- og utgangsenhetene i CG?
    La oss snakke om input- og utgangsenheter i sammenheng med datagrafikk (CG).

    Inngangsenheter

    Dette er verktøyene du bruker for å kommunisere med datamaskinen og gi informasjon for å lage og manipulere CG.

    * tastatur: For å legge inn tekst, kommandoer og numeriske verdier. Viktig for skripting, kontrollerende programvare og tekstbaserte interaksjoner.

    * mus: Den primære enheten for å navigere, velge og manipulere objekter i 2D og 3D -rom. Ofte brukt med et grafisk brukergrensesnitt (GUI).

    * grafikkbrett: En overflate med en trykkfølsom pekepenn, som gir mer naturlig og presis tegning, maleri og modelleringskontroll enn en mus.

    * 3D mus: Tilbyr ytterligere kontrolldimensjoner, muliggjør intuitiv rotasjon, panorering og skalering av 3D -modeller.

    * skanner: Konverterer fysiske bilder eller dokumenter til digitale representasjoner, brukt til å importere elementer i den virkelige verden til CG.

    * digitalt kamera: Oppretter bilder med høy oppløsning, ofte brukt som kilde for teksturkart og referansemateriale.

    * Bevegelsesfangstdrakter: Fang menneskelig bevegelse gjennom sensorer, og skape realistiske animasjoner.

    * haptiske enheter: Gi taktil tilbakemelding, slik at du kan "føle" virtuelle objekter og miljøer.

    * VR/AR Headset: Oppslukende enheter som brukes til å samhandle med og manipulere virtuelle miljøer, og tilbyr mer naturlige og engasjerende opplevelser.

    * stemmegjenkjenningsprogramvare: Lar deg samhandle med CG -programvare gjennom verbale kommandoer.

    * spillkontrollere: Spesialiserte inngangsenheter designet for spillapplikasjoner, og gir mer direkte kontroll over tegn og gameplay.

    Utgangsenheter

    Dette er enhetene som viser, reproduserer eller presenterer resultatene av CG -arbeidet ditt.

    * Monitor: Den primære displayenheten, som viser de digitale bildene, modellene og animasjonene du lager.

    * skriver: Produserer fysiske kopier av CG -arbeidet ditt på papir eller annet materiale.

    * projektor: Prosjekter bilder på en større overflate, ofte brukt til presentasjoner og installasjoner.

    * 3D -skriver: Oppretter fysiske modeller basert på digitale design.

    * Virtual reality headset: Fordyp betrakteren i CG -verdenen, og gir en meget realistisk og interaktiv opplevelse.

    * haptiske enheter: Kan gi taktil tilbakemelding til brukeren, slik at de kan "føle" virtuelle objekter og miljøer.

    * lydhøyttalere: Output lydeffekter, musikk og andre lydelementer laget i CG.

    * lydhodetelefoner: En mer privat måte å oppleve lyd fra CG -prosjekter.

    Viktige hensyn

    * Programvareens rolle: De spesifikke inngangs- og utgangsenhetene du bruker vil ofte avhenge av programvaren du jobber med. Ulike programmer har forskjellige evner og støtte for forskjellige inngangsmetoder.

    * arbeidsflyt: Å forstå arbeidsflyten til CG -prosjektet ditt er avgjørende for å velge passende inngangs- og utgangsenheter.

    * Budsjett: Kostnaden for input og utgangsenheter varierer veldig, så det er viktig å vurdere budsjettet og de spesifikke behovene til arbeidet ditt.

    Husk at CG -verdenen kontinuerlig utvikler seg, og nye inngangs- og utgangsteknologier utvikles hele tiden.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Digi 001 Specs 
    ·Hva er utgangseffekt for en USB-port 
    ·Hvordan Rip DVD 
    ·Hvorfor en røntgenmaskin er inngangsenhet? 
    ·Hvordan å demontere et Logitech Z - 640 Subwoofer 
    ·Hvordan koble en TV og Mac Med en kabel 
    ·Hvordan koble en Ultra SCSI til en SCSI - 2 Controller 
    ·Hva er et silketrykk? 
    ·Er en RAM en inngangs- eller utgangsenhet? 
    ·Dual Y Adapter Vs . DVI kabel for en skjerm 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan erstatte en Toughbook Keyboard 
    ·Medion 8800 Specs 
    ·Hva er noen ubrukte itunes-gavekortkoder? 
    ·Er det viktig å plassere datautstyret riktig? 
    ·Hvor mye informasjon har en 4gb fash-stasjon? 
    ·Hvordan ta fra hverandre en 2001 iMac 
    ·Slik sletter du Venmo-kontoen din på en iPhone 
    ·Slik installerer en HP CPU Cooler 
    ·Hvordan redigere et bilde ved hjelp av iPhoto programva…
    ·Hvorfor beveger markøren seg hvis du ikke berører mus…
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/