@ grensesnitt simpleui : UIViewController {
}
@ end
5
Rediger " @ grensesnittet simpleui "-delen , slik at den lyder slik : en
@ grensesnitt simpleui : UIViewController {
UITextField * textInput ;
UILabel * label ;
NSString * navn ;
}
p Som du kan se, definerer dette tre elementer for brukergrensesnittet : et tekstfelt der brukeren kan skrive inn tekst , en etikett hvor teksten kan vises og en skjult snor til å holde noen tekstdata
6
Legg til følgende linjer like nedenfor de som er gitt i trinn 5 , men over " @ slutt. : "
@ eiendom ( nonatomic , beholde ) IBOutlet UITextField * textInput ;
@ eiendom ( nonatomic , beholde ) IBOutlet UILabel * label ;
@ eiendom ( nonatomic , kopi) NSString * navn ;
- ( IBAction ) changeGreeting : ( id ) sender ;
p Dette definerer tre eiendommer . De to første er utsalgssteder, eller deler av koden er utformet for å kunne leses av Interface Builder . Neste er en enkel kopi av strengen , og sist er en InterfaceBuilder handling som heter " changeGreeting . " Dette vil være en metode som Interface Builder kan sende til resten av programmet
7
Åpne " simpleui.m " nå og legge til følgende kode rett under " @ implementering" linje: .
@ syntetisere textInput ;
@ syntetisere label ;
@ syntetisere navn ;
Dette forteller XCode å generere standardtekst " getters og settere " for alle disse objektene .
8
Legg til følgende kode i den eksisterende " dealloc "-metoden : en
[ textInput utgivelse ];
[ etiketten utgivelse ];
< p > [ navn utgivelse ];
[super dealloc ];
p Dette forteller bare XCode at når det gjelder tid til å lukke programmet , vil den trenge for å frigjøre minne holdt av brukergrensesnittet . elementer
9
Legg til følgende kode til " simpleui.m " file : en
- ( IBAction ) changeGreeting : ( id ) sender {
selv. name = textInput.text ;
NSString * nameString = navn ;
if ( [ nameString lengde ] == 0 ) {
nameString = @ " Billy Bob ";
}
NSString * hilsen = [ [ NSString lloc ]
initWithFormat : @ ! " Hei, mitt navn% @", nameString ];
label.text = hilsen ;
[ hilsen utgivelse ];
}
- ( BOOL ) textFieldShouldReturn : ( UITextField * ) theTextField {
if ( theTextField == textInput ) {
[ textInput resignFirstResponder ];
}
retur JA ;
}
p Dette definerer en changeGreeting handling som får brukerens navn og spytter det ut igjen til ham med en enkel hilsen melding
10
Åpne " AppDelegate.h "-filen og legge til følgende kode i det : .
< p > @ eiendom ( nonatomic , beholde ) simpeui * viewController ;
11
Legg til følgende kode til " AppDelete.m " file : en
@ syntetisere viewController ;
< p > - ( void) applicationDidFinishLaunching : ( UIApplication * ) søknad {
//Overstyr punkt for tilpasning etter programstart
SimpleUIViewController * aViewController = [ [ SimpleUIViewController lloc ]
initWithNibName : @ " simpleui "
bundle : [ NSBundle mainBundle ] ];
self.viewController = aViewController ;
[ aViewController utgivelse ];
[ vindu addSubview : [ viewController view] ];
//Overstyr punkt for tilpasning etter programstart
[ vindu makeKeyAndVisible ];
}
p Dette forteller hovedprogrammet om din " viewController " class og forteller det til å vise utsikten kontrolleren etter at programmet er ferdig lansering. Du har nå ferdig med kjele plate koding og du kan åpne Interface Builder .
Interface Builder Work
12
Dobbeltklikk på " simpleui.xib "-filen og Interface byggmester vil åpne . Du vil se en tom syn som ser ut som en iPad .
13
Klikk på " Verktøy " og " Library". Finn "Label " og dra den inn i applikasjonen . Dette vil være der hilsenen vises, og det er det samme som etiketten du definerte i trinn 6 . Deretter drar du både en knapp og et tekstfelt på skjemaet . Noen av stiler av knappen vil gjøre.
14
Dobbeltklikk på etiketten slik at teksten er uthevet og treffer din " Backspace " tasten for å slette teksten . Deretter dobbeltklikker du på tekstfeltet og skriv " Skriv inn navnet ditt . " Til slutt , dobbeltklikker du på knappen og skriv " Hilsen ".
15
Lukk "Library " og klikk "Verktøy" og "Tilkoblinger Inspector . " Dette er det siste trinnet , du må etablere forbindelser mellom dine elementene i brukergrensesnittet og koden du skrev tidligere i opplæringen
16
Klikk på "File eier " oppføring i xib Prosjekt-boksen og se på. på "Tilkoblinger Inspector . " Du vil se tre tilkoblinger du trenger: label, TextInput og changeGreeting . Klikk den lille sirkelen ved siden av etiketten og dra den over den etikett i brukergrensesnittet . Gjør det samme for skriving, gå til tekstfeltet . Og en siste gang for « changeGreeting , " gå til knappen.
Trykk "Build and Go " i Fil -menyen for å starte programmet.