Michael W. Smith brukte først og fremst følgende keyboards og lyder for introen til "A New Hallelujah":
1. Roland Juno-106 :Denne klassiske analoge synthesizeren er kjent for sine frodige, varme pads og strenger, som er fremtredende i introen til sangen.
2. Yamaha DX7 :DX7 er en digital FM-synthesizer som var en av de mest populære synthesizerne på 1980-tallet. Smith bruker DX7 for de lyse, klokkelignende lydene i introen.
3. Sekvensielle kretser Prophet-5 :En annen klassisk analog synthesizer, Prophet-5 er kjent for sine fete, analoge basslyder. Smith bruker Prophet-5 for basslinjen i introen.
4. Ensoniq Mirage :The Mirage var en tidlig digital sampler som tillot musikere å lage sine egne tilpassede lyder. Smith brukte Mirage for de atmosfæriske, eteriske lydene i introen.
I tillegg til disse keyboardene, brukte Smith også en rekke effektpedaler og prosessorer for å forme og forbedre lydene. Dette inkluderte romklang, delay, chorus og EQ.
Her er noen spesifikke innstillinger du kan prøve for å gjenskape introen til "A New Hallelujah":
* Roland Juno-106 :Bruk en frodig pad eller strenger forhåndsinnstilt med et sakte angrep og slipp. Legg til litt romklang og forsinkelse etter smak.
* Yamaha DX7 :Bruk en lys, klokkelignende forhåndsinnstilling med et raskt angrep og slipp. Tilsett litt refreng og EQ etter smak.
* Sekvensielle kretser Prophet-5 :Bruk en fet, analog bassforhåndsinnstilling med et sakte angrep og slipp. Legg til litt reverb og EQ etter smak.
* Ensoniq Mirage :Bruk en egendefinert lyd som har et sakte angrep og utgivelse, og et høypassfilter. Legg til litt romklang og forsinkelse etter smak.
Ved å bruke disse innstillingene og tastaturene kan du komme i nærheten av å gjenskape den ikoniske introen til «A New Hallelujah» av Michael W. Smith.