Grafisk kalkulator fortsette å komme ut med nyere versjoner, ikke ulikt videospill bokser . Avhengig av hvilken versjon av hva kalkulator du har, kan retninger variere noe . Den gode nyheten er at de alle dele funksjon likheter , slik at du kan ha noen alternativer som ikke er nevnt her hvis den grafiske kalkulatoren er nyere enn TI -83 , som er hva disse retningene er basert på . Instruksjoner
en
Velg " STAT ".
2
Bruk piltastene om nødvendig for å markere " Edit "-menyen og klikk enter for å engasjere "Edit "-menyen .
3
Highlight " L1 ", skriv inn nummeret for X flyet, og trykk deretter på "Enter". Flytt markøren over til " L2 " og gjenta for Y- flyet.
4
Hit " statistiske plottet "-tasten.
5
Enter " Plot 1 " ved å fremheve det og trykke "Enter". Slå på " Plot 1 " ved å fremheve "On " og trykke "Enter" når du har åpnet " Plot 1 "-menyen .
6
Navn X og Y manuelt under " Plot 1 "-menyen . Vanligvis er X allerede navnet " L1 ". På TI -83 , flytter du markøren over et tomt område over Y og velg " L2 " på kalkulatoren pad. Du må gripe inn i " andre " for å få til dette alternativet .
7
Velg "Window ", bla ned til "Zoom Stat " og trykk enter slik at plottede punktene vises i vinduet etter at neste trinn.
8
Graf punktplottet ved å trykke på " Graph "-tasten.