Budsjettet Radeon 4670 skjermkort ble utgitt i 2008 for å tilby PC-eiere anstendig bildefrekvens og overlegen bildekvalitet til en rimelig pris . Mens nyere produkter i Radeon linjen har siden overgått kortet , er det fortsatt kan kjøre spill og programmer til akseptable hastigheter hvis du bruker den med sine optimale innstillinger . Brukere kan justere innstillingene fra dette kortet fra sjåføren kontroll senter eller innenfra spillene selv. De optimale innstillingene for dette kortet vil noen ganger krever noen ofre i bildekvalitet i bytte for bedre hastigheter . Oppløsning
den optimale oppløsningen innstillingene for et Radeon 4670 skjermkort stor grad avhenge av hvilken skjerm du bruker . Se dokumentasjonen som fulgte med monitoren din for å finne ut hva det "native" oppløsning er . Sette oppløsningen på skjermkortet til den opprinnelige oppløsningen til skjermen for å få optimal ytelse. Hvis du planlegger å bruke Radeon 4670 for gaming , må du senke oppløsningen avhengig systemkravene til spillet. Nyere spill gjøre større krav til systemet ditt , så for en optimal spillopplevelse senke oppløsningen til spillet kjører på en akseptabel hastighet. De fleste moderne spill har innebygd benchmarking funksjoner som viser bildefrekvens som du spiller og tillater deg å redusere oppløsningen til du har en bildefrekvens som er nær seksti bilder i sekundet .
Anti - aliasing
Anti -aliasing er en teknikk for å jevne ut ujevne kanter som grafikk i 3D-spill har. Den optimale innstillingen for Radeon 4670 er "Bruk programinnstillinger ", som lar deg sette nivået av anti - aliasing fra i spillet du ønsker å spille. Du kan tvinge nivået av anti - aliasing innenfra sjåføren kontrollsenter, men dette kan resultere i en forestilling nedgang . Hastigheten på CPU og hvor mye RAM som er installert på din PC vil også være faktorer i ytelsen som du får fra et spill, så ved å senke nivået av anti - aliasing du kan få bedre bildefrekvens på bekostning av visuell troskap.
Vertical Refresh
den vertikale oppdateringsfrekvens , også referert til som " Vsync , " er en funksjon som låser bildefrekvens på 3D-programmer til oppdateringsfrekvensen på skjermen. Dette gjøres for å forhindre noe som kalles "skjerm rive, " som er en visuell uregelmessighet som gjør at det ser ut som det er en vertikal rift i det visuelle når du spiller et 3D-spill . Dessverre kan snu Vsync på resultere i en forestilling dråpe mens du bruker Radeon 4670 . Den optimale innstillingen er å sette " Vent på vertikal refresh " til " Av, med mindre applikasjonen angir " og deretter slå denne funksjonen av og på innenfra det spillet du ønsker å spille . I eldre spill kan du slå den på for penere grafikk mens i nyere spill det er best igjen av for å oppnå bedre ytelse .
Mipmap Detaljnivå
mipmap detalj nivå vil avgjøre hvor god teksturer ser i 3D-spill. Med Radeon 4670 -kort kan du velge mellom kvalitet og ytelse ved å bruke en slider i driveren kontrollsenter . For eldre spill , er den optimale innstillingen "Kvalitet ", som vil gjøre det visuelle ser bedre uten å ofre ytelse . For nyere titler , slipp glidebryteren ned til " Performance" eller " High Performance " for å sikre akseptabel ytelse for spill .