A pixel shader er en funksjon av din graphics processing kortet som beregner lys og skygge effekter for hver piksel gjengitt i spillet eller programmet . Pixel shader skaper en rekke vesentlige effekter , slik at skjermkortet å gjengi ting som hår, hud , skinn og tre teksturer i den mest realistiske måten mulig . Du kan teste pixel shaders blir brukt i skjermkortet ved hjelp av en grafikk benchmarking program som du kan laste ned gratis fra Internett . Instruksjoner
D3D Rightmark
en
Last ned og installer " D3D Rightmark Beta " fra Rightmark nettstedet .
2
Start D3D Rightmark søknaden .
3
Klikk på " + "-symbolet ved siden av " D3D Rightmark " i "Available Tests »-panelet for å utvide den. Klikk på " + "-symbolet ved siden av " DX Syntetiske tester . "
4
Klikk for å velge "Pixel Shading " i "Tilgjengelige tester »-panelet .
5
Klikk "Kjør "-knappen nederst i høyre hjørne av D3D Rightmark programvinduet for å kjøre pixel shader test.
ShaderMark
6
Last ned og installer " ShaderMark " fra den ShaderMark nettstedet.
7
start ShaderMark programmet.
8
Klikk på " Kjør" -knappen nederst i programvinduet for å starte pixel shader test.
9
Trykk piltastene for å flytte kameraet og zoome i. Bruk musen til å peke kameraet mot ulike områder av testing sfære .
10
Trykk på " + "og" - "-tastene til å bla gjennom de ulike skyggelegging og lys alternativer . Trykk på " Esc "-tasten for å avslutte testen .
AquaMark
11
Last ned og installer " AquaMark " fra The Guru av 3D nettside.
12
start AquaMark programmet.
13
Klikk på "Velg Measurement" -knappen.
14
Klikk "Start Measurement" knappen under " AquaMark Score Måling "for å starte grafikk og pixel shader tester .