The GTX 260M og GTS 360 meter er grafikkbehandlingsenhetene fra GeForce merkevare av GPU produsenten Nvidia . Anvendt på bærbare datamaskiner , ble det Nvidia GTX 260M og Nvidia GTS 360 meter utgitt i 2009 og 2010 , henholdsvis. Basert på prefikset , klassifiserer Nvidia GTX 260M som en entusiast -fokusert GPU , mens det plasserer GTS360M nedenfor nevnte klassifisering som egner seg for PC-spilling og multimedia oppgaver som high- definition video streaming. Minne
Hver Nvidia GeForce GTX 260M og Nvidia GeForce GTS 360 meter inneholder en viss mengde minne , som brukes for den bærbare PC- video og grafikk funksjoner. Hver GPU tilbyr 1024 MB eller 1 GB , minne, som kan enten komme fra datamaskiner Double Data Rate Synkron Dynamic RAM eller er innebygd i selve kortet i samsvar med Graphics Double Data Rate standard . GTX 260M bruker den tredje versjonen av GDDR , eller GDDR3 . GTS 360 meter bruker DDR3 , GDDR3 eller GDDR3 arkitektur.
Prosessor og minne Speed
Hver Nvidia GeForce GTX 260M og Nvidia GeForce GTS 360 meter har en prosessor klokkehastighet og minne klokkehastighet . Den tidligere står for hastigheten på GPU prosessorkraft , mens sistnevnte representerer hastigheten på minnet drift . GTX 260M har en topp prosessor klokkehastighet på 1375 MHz og minne klokkehastighet på 950MHz . GTS 360 meter er raskere , med en maksimal 1436 - MHz prosessorhastighet og 2000 MHz- minne hastighet .
Audio /Video
Nvidia GeForce GTX 260M og Nvidia GeForce GTS 360 meter tilby et topp ekstern dataskjerm kvaliteten på 2048 av 1536 piksler med enten analog visuelt signal -bærende Video Graphics Array eller Digital Visual Interface Dual Link -port. Tilstedeværelsen av både porter gjør det mulig å koble til to eksterne dataskjermer til den bærbare PC-en. Også tilgjengelig er High Definition Multimedia Interface og DisplayPort , som brukes for digital lyd-og videoinnhold . Nvidia legger en Sony Philips Digital Interface lydinngangen på GTX 260M .
Technology
Hver Nvidia GeForce GTX 260M og Nvidia GeForce GTS 360 meter bruker DirectX 10.1 og Open Graphics Bibliotek 2.1 programmeringsgrensesnitt for å organisere sine multimedia - baserte oppgaver. Den GPUer har også Hybrid SLI - Scalable Link Interface - kompatibilitet for å kombinere to GPU for én utgang , PureVideo for video dekoding og post- dekoding, CUDA for å øke PC spillytelse og PhysX for å produsere realistiske effekter i PC gaming