Spille dataspill over Internett er stadig mer populært . Mange nettsteder finnes for å sette spillere i kontakt med hverandre , gjøre dem i stand til å spille mot venner eller fremmede , og organisere mesterskapet . Men uansett hvor fort en Internett-tilkobling er , kan lokalnettverk alltid tilby bedre responstid. LAN-parties er samlinger av dataspill entusiaster , og deltakerne forventer raske nettverk . Huber og svitsjer er to muligheter for å koble disse nettverkene sammen. LAN-parties
Hobbyer er en flott måte å møte nye mennesker , men Internett - basert kontakt , selv om utgangspunktet spennende, kan bli isolere snarere enn sosialt samvær. LAN-parties at de som elsker online gaming , men ønsker ansikt - til-ansikt- kontakt for å møte opp og kaste kamp i umiddelbar nærhet . Dette er sosiale arrangementer hvor spillere går til et sted å spille mot hverandre over et lokalt nettverk heller enn å bo i sine egne hjem .
LAN Speeds
LAN oppnå forskjellige datagjennomstrømningshastigheter avhengig av hvilken type kabel som kobler datamaskiner sammen , og kapasiteten på nettverket deres maskinvare. Mest LAN følg Ethernet spesifikasjoner, og hastigheten på LAN avhenger av hvilken versjon av Ethernet anbefalinger de netteiere implementert. Minimum hastighet av tiden implementert nettverk er 100 megabits per sekund. Dette kalles "Fast Ethernet . " Definisjonen av denne typen nettverk ble publisert i 1995 . Som LAN-partyer krever høye hastigheter , er det sannsynlig at arrangørene ville velge en Gigabit Ethernet-systemet . Hastigheter på disse nettverkene varierer fra én gigabit , som er tusen millioner bits per sekund , til 40 gigabit .
Huber og svitsjer
Et nettverk er som sakte som sin tregeste element og så kobler maskinvare til LAN party nettverket må ha mye av kapasiteten. Huber er den mest grunnleggende stykke nettverk maskinvare som trengs for å koble datamaskiner sammen. En kabel fra hver datamaskin festes til en stikkontakt , kalt en " port ", på navet. Enhver melding som kommer inn på en av hub havner gjentas ut på alle andre kabler som er koblet til den. Datamaskinene i den andre enden av disse kablene har å oppdage om at meldingen var ment for det. Bryterne er like bortsett fra at de bare gjenta den innkommende meldingen ut på port har det i forbindelse med den adresse som står i meldingen . Bryteren markerer hver av portene med adressen til datamaskinen er koblet til den andre enden av hver kabel .
Tilgang
svitsjer er å foretrekke for LAN-partyer . Dette skyldes at navene forsterke mengden av trafikk i et nettverk med en faktor lik antallet av maskiner som er koblet til dem . Mer trafikk skaper lunger og bremser ned nettverket . LAN-parties trenger raske nettverk og , uansett hva deres kapasitet , slår alltid gi lavere trafikk fordi de bare produsere en utgående signal.