Globalisering er ikke bare en buzz ord som brukes i økonomi klassen . Det er også en kraft som endrer hvordan selskapene skaper og slipp videospill samt endre hvordan spillere samhandler innenfor disse spillene. Fra laging globale produktlanseringer å skape nye virtuelle bransjer , er globaliseringen har en dyp effekt på spillmarkedet . Identifikasjon
Globaliseringen av videospill kan referere til en rekke måter som spillmarkedet og videospill spiller erfaring har overskredet landegrensene. Online spillplattformer globaliserer som spillerne få kontakt med ; spillere kan samarbeide eller konkurrere mot en spiller med en Internett-tilkobling , inkludert de over hele verden. Videospill lanseringer er også foregår i flere land samtidig , nærmer seg virkelig globaliserte lanseringer . Endelig er en rekke in-game aktiviteter , mange av dem genererer reelle penger , blir globaliserte de er satt ut til spillere i andre land.
Produktlanseringer
< p> Ifølge et intervju med ByteLevel Forskning med Heather Chandler , forfatter av The Game Lokalisering Handbook, er de fleste spillutviklere nå debuterte spill globalt fra dag én . Dette er hovedsakelig fordi det internasjonale markedet for video /dataspill fortsetter å vokse. Ironisk nok, som selskaper slipper spill i en rekke land på en gang, det er mer en trend mot lokaliserende spill, ifølge Chandler. For eksempel, gir hun et eksempel på at en video game maker lanserer en verdenskrig -tema spillet hadde å skreddersy sin produkt spesielt for det tyske markedet , der det er strenge regler om hvordan Tyskland kan være avbildet i spill satt i denne perioden .
i spill Økonomier
en annen måte som dataspill blir globalisert er i kraft av økonomi. Mange multi -player spill online som World of Warcraft , funksjonen i spillet økonomier hvor spillerne tjener penger i spillet som deretter kan brukes til å kjøpe sjeldne varer i spillet . De sjeldne elementer i spillet kan bli solgt for real -world penger online .
Gold Farming og Outsourcing
Fordi in-game valuta for mange spill kan være, på noen måte, oversatt til virkelige verden penger ferdigheter eller tid som trengs for å konsekvent generere in-game valuta er i høy etterspørsel . Ofte kommer dette til uttrykk som « gold farming ", en referanse til gull eller andre valuta mottatt i videospill. Selskaper og enkeltpersoner outsource arbeidet påløper i spillet gull til disse arbeiderne som ofte befinner seg i Kina. Gull bønder nærmer spille spillet nesten som et samlebånd , nådeløst utvikle en in -game karakter og samle gull for klienten . Denne gull eller tegnet seg selv kan da bli solgt for ekte penger .