Elektronisk kommunikasjon prosjekter er en måte å ta foreldede maskiner og gi dem en ny og moderne formål . Det er mange måter å innlemme elektronisk kommunikasjon inn i klasser, prosjekter eller hobbyer . I det 21. århundre , avhengig mannen tungt på øyeblikkelig kommunikasjon for å formidle informasjon eller lære nye ting. Ta en titt på fortiden for å oppdage nye og bedre måter å kommunisere elektronisk. Mobile Phone Kontrollert Plant Growbox
Bruk en mobiltelefon, en datamaskin og et program for å lage en mobiltelefon kontrollert anlegget Growbox . Prosjektet lar utvikleren enkel fjerntilgang til Growbox fra nesten hvor som helst . Etter å ha fullført prosjektet, vil mobiltelefonen og Growbox kommunisere for å gi statusoppdateringer og tillater justeringer som må gjøres for miljøet . Enheten gir utvikleren mulighet til å overvåke planter fra forskjellige steder .
Optical Telegraph
Den opprinnelige optiske telegrafen banet vei for moderne dokumentere utstyr. Under den senere delen av det 18. århundre , utviklet Claude Chappe en enkel metode for overføring av informasjon ved hjelp av bare en ildfast form , nummerert ordbøker for kode og synkroniserte klokker , ifølge University of Calgary . Studentene kan bringe prosjektet til en moderne klasserommet ved hjelp av datamaskinen dataoverføring . Laser sendere opererer på samme måte som optiske semaphore overføring , men laser sendere er langt mer pålitelig og kan sende informasjon videre
Digital Dice
Digitale terninger tall i displayet . fra en til ni på en segmentert visning . Koble en 555 timer i a- stabil modus med en frekvens på 50 Hz . Klokkens signal blir så matet inn i et tiår teller, og deretter festet til utganger. Binære adders koble til en BCD og 7 segment dekoder. Ved ferdigstillelse , viser digital terningen et tilfeldig generert tall mellom en og ni , ifølge Electronics Prosjekt Design.
Orrery
En Orrery er en enhet oppfunnet av den fjerde Earl of Orrery i 1731 , for å vise posisjonene til planetene og andre organer av bevegelse ved hjelp av bare hjulet arbeid og ballene til å flytte dem rundt , ifølge University of Illinois i Urbana- Champaign . Lag et dataprogram som viser stjerner og planeter i sine sanntid stillinger, en bruker kan legge inn dato og klokkeslett for å se hvor likene er. Programmet vil bruke dataanimasjon for å vise himmelsk bevegelse.