LAN betyr Local Area Network, og refererer til en gruppe av tilkoblede datamaskiner vanligvis skilles fra hverandre ved ikke mer enn noen få hundre meter . Det er et nettverk uavhengig av Internett, men den kan være koblet til Internett også. Moderne operativsystemer har sterkt forenklet prosessen med nettverksbygging med en LAN , og med riktig maskinvare alle kompatible spill kan nytes over et lokalnett med minimal brukeroppsett . Du trenger
to eller flere datamaskiner med Ethernet eller WiFi -tilkoblinger
Ethernet-ruter
Vis flere instruksjoner
en
Bestem hvor hver datamaskin vil koble til LAN . Ethernet er den mest vanlige, raskeste og mest kompatible alternativ, men å skape et trådløst nettverk med WiFi er mulig også.
2
Bruk en ruter for å fysisk koble seg til nettverket , og så mye kabling som er nødvendig å koble alle datamaskinene . Ruteren du bruker, må ha så mange LAN-porter som det finnes datamaskiner til å være forbundet med Ethernet. I tillegg, hvis noen eller alle datamaskinene i lokalnettet vil bruke WiFi, må du bruke en trådløs router .
3
Koble hver datamaskin i LAN til en LAN- port på ruteren . De fleste rutere har et WAN ( Wide Area Network ) for tilkobling til større nettverk som Internett , men en WAN -port kan ikke lett brukes til å legge til en ekstra LAN datamaskin. Hvis noen av datamaskiner i LAN bruker WiFi, sørge for at de er koblet til ruteren trådløst nettverk . Se Resources for et diagram i et vanlig hjem LAN oppsett med kablede og trådløse datamaskiner , samt en Internett- tilkobling via WAN -porten .
4
Aktiver DHCP i ruterens kontrollpanel (ofte vist via en nettleser) , og konfigurere hver datamaskin i nettverk for å bruke DHCP for nettverksbygging . Kontroller at hver datamaskin hell skaffer seg en IP innenfor ruterens DHCP-området , inkludert de trådløse datamaskiner.
5
Kjør et spill på alle datamaskinene , og prøve å skape et multiplayer LAN spill. Hvert spill vil ha en litt annen ritual for dette , og forskjellige protokoller er noen ganger tilgjengelig . Bruke TCP /IP eller IPX -protokollen i de fleste tilfeller . En datamaskin er generelt utpekt som "host" for spillet, og de andre datamaskinene vil slutte etter at verten skaper spillet.
6
Sjekk din router og hver datamaskin for brannmurer hvis du ikke kan spille. Enten deaktivere brannmur helt på hver enhet , eller åpne porter gjennom brannmurer som spillet bruker. Ulike spill kan bruke forskjellige porter , så ta kontakt med spillet dokumentasjon eller nettfora for detaljer om din spesielle spill.
7
Utpeke statisk IP -adresser i stedet for å bruke DHCP for hver datamaskin i LAN hvis deaktivere brannmurer doesn ' t tillate deg å spille. Deretter, etter å lage spillet i vertsmaskinen , skriv i vertens IP -adresse i hverandre datamaskin bli med i spillet .
8
Consult spillets dokumentasjon hvis du fortsatt ikke kan spille , og bruke andre programvareoppdateringer for operativsystemet verktøy, som ping , for å kontrollere at nettverket er riktig tilkoblet .