Mange mobiltelefoner ikke ville være for mye bruk uten Wireless Markup Language ( WML ), som lar programmerere å endre arbeidet i mobiltelefoner . WML manipulerer Wireless Markup mye på samme måte som JavaScript modifiserer HyperText Markup Language. WML ikke bare utfører de samme funksjonene som JavaScript, men det også ligner JavaScript og er basert på samme standard . Du kan skrive korte notater og uttrykk som bruker WML er script operatører ved å skrive kode som er nesten identisk med JavaScript. WML er et spennende språk som gjør at du kan lett bruke dine eksisterende ferdigheter til å gjøre responsive mobiltelefon sider. Instruksjoner
en
Åpne en teksteditor og opprette et nytt dokument for å holde WML koden .
2
Skriv korte notater , kalt kommentarer , ved prefacing dem med en " //"for å indikere at en enkelt linje er en kommentar, og bør ignoreres av kompilatoren . Vedlegge flere linjer mellom en skråstrek og en stjerne : en
//Eksempel kommentar begrenset til en enkelt linje
/* Commentthat spansmultiple linjer * /
bilder 3 < p> instantiate uttrykk som bruker variabler ved hjelp av et likhetstegn . Lag en "streng" bokstavelig verdi ved hjelp av sitater . Legge til et semikolon på slutten av hver WML uttrykk å si det : en
Var x = 4 + 2 ; Var x = " My String Value" ;
4
Legg til, trekk , dividere og multiplisere akkurat som du ville gjort i nesten alle andre programmeringsspråk ( standard aritmetiske operatører fungere normalt i WML script) : en
Var x = 2 + 2 ; Var x = y - 9;
5
Lag et uttrykk innenfor en funksjon ved hjelp av "funksjon" søkeord og ved å skrive endringer i hukommelse innen et par parentes . Pass argumenter innenfor parentes , og bruke "return" nøkkelord for å returnere en verdi : en
funksjon sampleFunction ( argument1 , argument2 ) {var x = argument1 + argument2 ; retur x ;}
6
Lagre arbeidet ditt og legger det i en test telefonen ved hjelp av instruksjonene fra mobiltelefonen produsent: forskjellige produsenter tilbyr ulike metoder for å laste opp din WML skriptet inn i telefonen for bruk og testing. Teste koden for å sikre at det fungerer som forventet .