Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> C /C + + Programming >> Content
    Hvordan bruke Skeleton filer i Ogre
    Den gratis , open -source 3D-animasjon verktøy som kalles OGRE støtter en rekke avanserte funksjoner som vertex og fragment shaders , volumetriske teksturer og progressive maskene . Blant disse funksjonene , gjør at skjelettet animasjon støtte du blande flere animasjoner med variable vekter og gi din kreasjon liv via manuell bein kontroll. OGRE skjelett filformatet inneholder skjelett definisjoner som brukes til å animere 3D-modeller. Hovedsak , hierarkiske bein innenfor mesh flytte 3D- modell. Du må opprette, laste og aktivere skjelett filer å anvende dem i Ogre . Instruksjoner
    en

    Lag et skjelett fil ved hjelp av en eksportør kompatibel med OGRE . Disse programmene hovedsak produsere de utførte modeller og materialer som Ogre deretter animeres . Eksempler inkluderer Blender og OgreXmlConverter , som konverterer tekst XML-filer til mesh - eller skjelett - filer. Eksportere din kreasjon som spillmotor materialet ved å lagre det i . Skjelettet filformat . Skape en enhet basert på et mesh knyttet til skjelettet filen du opprettet med eksportør din .
    2

    Bruk OGRE sin Animasjon State funksjonen til å angi bruk av animasjon på foretaket . Kaller " Entity :: getAnimationState " deretter inn samtalen metoder på det returnerte objektet for å oppdatere sin animasjon. Aktiver animasjon ved hjelp av " setEnabled "-funksjonen . Bruk " addTime " for å gradvis endre animasjon posisjon eller automatisk sløyfe animasjonen. Du kan også bruke negative verdier med " addTime " for å reversere animasjon.
    3

    Implementere skjelettlidelser animasjon i - maskinvare som et alternativ . For å gjøre dette , skriv et toppunkt program som omfatter per - toppunktet blending indekser og blending vekter sammen med flere verdens matriser. Legge til attributtet " includes_skeletal_animation true" til toppunktet program definisjon før du bruker programmet med OGRE .
    4

    Kombiner skjelett-og vertex animasjon i Ogre å lage detaljerte animasjoner sett. Aktiver både på samme enhet samtidig ved å anvende toppunktet animasjon til basen mesh og skjelett animasjon til resultatet. Denne metoden gjør det mulig å stole på skjelettet animasjon for basen bevegelse og vertex animasjon for detaljert bevegelse som ansiktsuttrykk .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan bygge en Asterisk Tree in C + + 
    ·Hva er Partial Properties 
    ·Hvordan skrive en parser i C 
    ·Hvordan Reverse Engineer på Visual C 
    ·Hvordan logge inn for å Papaya Android 
    ·Opplæring for skjermsparere i C + + 
    ·Hvordan å hoppe ut av et Void funksjon i C + + 
    ·Hvordan beregne summen av Odd Tall i C + + Språk 
    ·Hvordan legge til kolonner til en DataTable i C # 
    ·Hvordan initialisert 2D Array i to utsagn 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan lese e-post i Visual Basic 
    ·Hvor å Utsikt xbrl 
    ·Hvordan Drop Off the Desimal i PHP 
    ·Hvordan sjekke en PHP IP Blacklist 
    ·Hvordan sjekke din Google Rank Med Ruby 
    ·Hvordan å kompilere et C Program Bruke Gnu Compiler 
    ·Hvordan utvikle Web Apps Bruke MS Visual Studio 2008 
    ·Hvordan Vis kontrollverktøykassen i Microsoft Visual B…
    ·Hvordan finne en String i Memory Buffer Med C + + 
    ·Hvordan fortelle om en Query Exists 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/