Mål avhør innebærer spørsmål som har en presis svar som kan generelt beskrives i en verdi , ord, uttrykk , konsept , idé eller setning. Hensikten kan være en quiz for akademisk , evner eller psykologisk testing. Det kan også være en undersøkelse eller spørreskjema som brukes av bedriftens rekrutterere for valg av kandidater , etter markedsføring etater for å forstå forbrukernes behov eller av leger til å diagnostisere pasientens problemer . AC eller C + + program for dette formålet gir en quiz administrator for å lage en quiz fra en database med spørsmål , leverer quiz til et mangfold av sluttbrukere og beregner resultater hvis det er aktuelt . Mange sluttbrukere ta quizen og motta utfallet . Spørsmålet Object
Et spørsmål er det mest generiske kornet objekt i en quiz program . Designe en struktur i C eller et objekt i C + + til å lagre attributter for en quiz spørsmål . Et spørsmål objektet vil ha spørsmålet teksten , en " subjectID " som peker til et objekt av type " faget ", en liste eller matrise av multiple choice tekster , en " answerID "-feltet for å lagre selve svaret eventuelt en poengsum feltet som forteller hva brukeren scoret på dette spørsmålet, og en " user_responseID "-feltet for å lagre brukerens respons. Du kan bruke metoder som konstruktøren å allokere minne og fyll inn standardverdier og en Qn_SetQuestion ( )-metoden for å fylle objektdatafiler elementer med et spørsmål fra databasen. Bruk en Qn_AcceptResponse ()-metoden for å lagre brukerens input og en Qn_EvaluateResponse ()-metoden for å stille inn score for denne question.The spørsmålet objektet bruker konstanter som MAX_QUESTION_LEN , MAX_CHOICE_LEN , MAX_CHOICES og flere datatype definitions.Following er et eksempel på klassen definisjonen for spørsmålet objekt : en
class Spørsmål {private : IDTYPE subjectID ; røye qn_text [ MAX_QUESTION_LEN ]; røye valg [ MAX_CHOICES ] [ MAX_CHOICE_LEN ]; CHOICETYPE answerID ; //enum { 1 , 2, 3 , 4, 5 } CHOICETYPE user_responseID ; usignert int qn_score ; //Vanligvis en 1 eller 0 , men vektet score kan holde
//Metoder for spørsmål classpublic spørsmål * Spørsmål (); . //constructorpublic usignert int ~ Question ( spørsmål * pQn ), //destructorpublic STATUS Qn_SetQuestion ( spørsmål * pQn ) , offentlige STATUS Qn_AcceptResponse ( spørsmål * pQn ) , offentlige STATUS Qn_EvaluateResponse ( spørsmål * pQn ) ;
//Extend klasse funksjonalitet her ...
} //slutt på klasse Spørsmål definisjon
Quiz Object
I sin enkleste form , bør en quiz objekt har en test beskrivelse , objektiv , instruksjoner , liste med spørsmål valgt fra spørsmålet bank database, nåværende eller siste kandidat samlede score hvis det er aktuelt, og en beskrivende konklusjon eller tilbakemeldinger. Ansvarsområder for quiz objekt og modulen er å vise instruksjoner og test målsettinger , display spørsmål på skjermen , lar spørsmålet objektet til å akseptere respons fra brukerne og sette en score , beregne kumulative poengsum som testen fortsetter , og gi et endelig svar på oppmuntring , kommentarer , resultater og annen relevant informasjon .
Housekeeping
det kan være lurt å lage en test objekt klasse i tillegg til Quiz klassen . En test er en forekomst av en forhåndsutformet quiz , tatt av et antall kandidater. Testobjekt behandler kandidat score. Legg rengjøring metoder som en pai - eller bar - diagrammet skaperen å vise testresultatet statistikk etter region, stat, by , fylke eller år. En metode for å sende varsler om endringer i test politikk , mønstre og overnattingssteder er også nyttig .
Ytterligere forbedringer
Du kan utvide anvendelsen . Legg kategorier og underkategorier av fagområder . Legg -og underseksjoner til spørrekonkurranser. Gi flere quiz maler . Dyrk din test database. Disse forbedringene er spesielt nyttige for standardiserte eller andre faglige tester.