Objekt-orientert programmering representerer en koding paradigme ment å organisere koden og lette utviklingen av kompliserte prosjekter . Sentralt i dette paradigmet er " klasse ". For klassen til å faktisk utføre sin funksjon , begrepet " konstruktør " kommer i. Bruk konstruktør , kan kompilatoren håndtere etableringen av objekter for programmereren. Selv om programmereren ikke definerer en konstruktør , vil kompilatoren bruke en standard, slik at programmereren ikke trenger å forholde seg til lavt nivå , kompliserte programmering detaljer som hukommelse tildeling. Klasser og objekter
I objektorientert programmering, er det sentrale konstruere den " klassen ". Klassen fungerer som en blåkopi som " gjenstander ", eller abstrakte datatyper, er opprettet . Gjennom en klasse , bestemmer programmerer hva slags data objektet vil inneholde , hvilke metoder den har , hvordan den er laget og hvordan den er ødelagt. A " ball "-klassen kan inneholde en desimalverdi som representerer en radius og et "område "-metoden for å beregne areal fra denne radius . I hovedsak bestemmer klassen hva objekter er og hva de gjør .
Constructors
En viktig del av enhver klasse er konstruktøren . Constructors spille en viktig rolle i klassene fordi klassene selv representerer en ny datatype , opprettet av brukeren . I motsetning til " ødelegger ", som bestemmer hva som skjer med en instansiert objekt når slettet, bestemmer konstruktøren hva som skjer med en gjenstand når instansiert . Constructors er bare påberopes når et objekt instansiert , noe som betyr at programmerer bruker den "nye " søkeord og gir noen konstruktørargumenter i tilfelle av tilpassede konstruktører .
Standard vs Custom Constructors
med
Constructors kommer i to varianter: tilpassede og standard. Standard konstruktør representerer den implisitte metoden som brukes av kompilatoren for å lage et objekt i minnet . Hvis programmereren definerer ingen spesielle konstruktører eller ikke omdefinere ikke standard bruker kompilatoren standard konstruktør . Egendefinerte konstruktører er de som programmerer definerer spesielle handlinger kompilatoren bør ta når Instantiating et objekt , slik som å gi interne klasse medlemmer standard dataverdier eller fyller en intern datastruktur .
Nødvendigheten av Standard Constructors
I hovedsak klasser representerer nye datatyper . En datamaskin har ingen måte å lagre disse datatyper " innfødt " i minnet , slik at standard konstruktør tildeler nok minne på en per - objekt basis avhengig av data og metoder en klasse inneholder. Denne underliggende aktiviteten gjør at programmerer å gi avkall på noen lavnivå ansvar ved utforming klasser . Det betyr at hun kan enten la standard som er , vel vitende om at kompilatoren vil håndtere klassen bygging når Instantiating objekter, eller hun kan endre standard til å utføre noen ekstra oppgaver vite det vil fortsatt håndtere lavt nivå minne tildeling.