3 Sett opp funksjonen som skaper app skjermen og setter opp objektet som viser din "Hello World" tekst . Følgende funksjoner satt opp skjermen, noe som forbereder app for å vise til brukeren:
@ grensesnitt World: NSObject { } - verden ; @ end
@ implementering Verden -world { NSLog ( @ "Hello World ! "); return 0 ;} @ end
på dette punktet , du bare har en lagret "Hello World" variabel og en skjerm som du bruker for å vise dataene . Imidlertid blir ingen data vises på dette punktet. Den lagrer bare data for fremtidig bruk i programmet ditt .
4
Ring "main "-funksjonen til å vise koden for brukeren. Cocoa er " main" -funksjonen går først i enhver applikasjon. Du bruker funksjonen til å sette opp det grunnleggende i programmet ditt. I dette eksempelet bruker du den for å vise innholdet du satt opp i " verden "-funksjonen . Legg til følgende kode i kildekoden filen:
int main ( int argc , char * argv [ ] ) { id hallo ;
hei = [ [Verden lloc ] init ] , [ hallo verden ]; return 0 ;}
5
Klikk på "Project " menyen og velg " . New Project" Select "Target " og velg " . Cocoa " Klikk " Finish "for å sette opp programmet og fullføre det for debugging .
6
Klikk " Kjør "for å kjøre prosjektet i en debugger . Programmet går og viser "Hello World" tekst på skrivebordet ditt , slik at du vet det ikke er noen feil i koden .