Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> C /C + + Programming >> Content
    Hvordan Design Editor Bruke OpenGL
    Alle som er interessert i spillutvikling eller har behov for høy ytelse interaktiv grafikk trenger en grunnleggende editor for å lage og endre bakgrunner , sprites og andre bilder. OpenGL , en grafikk standard innebygd i Windows , Mac og Linux , og tilbyr et utmerket valg for å bygge både redaktøren og å implementere interaktiv grafikk . Selv kommersielle grafikk redaktører er tilgjengelige for hver av disse plattformene , bygge din egen redaktør vil hjelpe deg å bli kjent med OpenGL programmering. Følg disse trinnene for å lage en enkel grafikk editor. Du trenger
    Windows , Mac eller Linux arbeidsstasjon
    C + + eller Objective C ( Mac ) programmeringsspråk
    Vis flere instruksjoner
    en

    bli kjent med OpenGL . Besøk OpenGL nettside , lese Komme i gang koblinger, deretter laste ned Reference Manual og programmering guide. OpenGL gir både 2D -og 3D- modellering og bilder er konstruert ved hjelp av linjer og polygoner , ikke bit - kartlagt bilder .
    2

    Finn en prøve OpenGL program . Laste ned koden og få den kjører på arbeidsstasjonen . Studer koden for å finne ut hvordan flere funksjoner kan implementeres .
    3

    Legg kode for å trekke noen ekstra linjer eller polygoner . Denne øvelsen vil bekrefte at du forstår OpenGL programming interface .
    4

    Skriv ned en kort beskrivelse av den generelle design . Avgjøre om redaktøren vil gjengi 2D eller 3D bilder, hvordan brukergrensesnittet fungerer , hvordan poeng, former og polygoner får redigert, hvor data blir lagret og om gjengivelser ( de siste bildene ) blir lagret på disk.
    5

    Legg kode for å legge inn nye linjer og polygoner . Spor musebevegelser og tastetrykk og trekke linjer som svar på disse bevegelsene . Vær tålmodig , og dette vil mest sannsynlig være den vanskeligste koden . De fleste C + + og Objective C språk har hendelseshåndterere for musen bevegelse og museknapp hendelser . På musen ned , lagre musepekeren sin X -og Y- koordinater , og deretter på musen opp , trekke en linje fra den lagrede koordinatene til gjeldende koordinater.
    6

    Lag en datastruktur for å spore hver linje eller form plassert på skjermen , så når "Fil /Lagre " menyen blir klikket , skrive denne listen til disk lagring. På "File /Load, " tømme skjermen , legger hver linje eller form i datastruktur og gjengi det på skjermen. Disse to funksjonene gir redaktøren muligheten til å laste og lagre filer .
    7

    Lag flere dialogbokser , hver med et sett med knapper eller kontroller for å variere linjebredde, farge , former og andre funksjoner . Disse blir palettene som tillater brukeren å velge pensler, farger og former . Igjen, som linjer og former er flyttet til skjermen, ta dem i bakgrunnen datastruktur slik at de kan lagres på disk .
    8

    Fortsett å legge til funksjoner som trengs for å fylle ut redaktørens design. Utnytt den opprinnelige koden når det er mulig , men ikke vær redd for å forkaste kode som ikke oppfyller dine design mål .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan sortere To Unbound Kolonner i DataGridView 
    ·Hvordan fordele Pekere 
    ·Hvordan å kode en Grid 5X5 i C + + 
    ·Hvordan bruke Memcmp funksjon i C + + 
    ·Hvordan forstå pekere i C 
    ·Hvordan endre farge i C + + 
    ·Hvordan Tally prosent i C + + 
    ·Hvordan bruke Radio Knapper i Visual C 
    ·Hvordan bruke Com-porter i Visual C 
    ·Hvor å Feilfri en Inndatabuffer i C + + 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan bruke Velg Hvor Match på alle kolonner i DB2 
    ·Hvordan lage klassediagrammer 
    ·Hvordan lage en MP3-spiller i PHP 
    ·Basic Stamp Programmering Prosjekter 
    ·Hvordan Anchor en DIV til nederst på en side 
    ·Hvordan lage et bilde Galleri Med Neste og Forrige Link…
    ·Slik fjerner spesialtegn fra en VB String 
    ·Funksjonen til Len 
    ·Hvordan lage et rutenett i Java 
    ·Slik konfigurerer en Outlook-kalenderen Script 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/