Endre krabat i " Critter Vaktmester " program til å være mer uttrykksfulle hjelper deg om du trenger å mate eller leke med critter din . Den " Critter Vaktmester " program er en innledende eksempel for elevene lære C + + gjennom spillprogrammering . Standard kode gir en " diskusjon " alternativet, men det gir bare den generelle stemningen i krabat uten å gi noen hint om hvor sulten eller lei din critter er . Gjør din critter mer uttrykksfulle ved å utvide "snakke "-funksjonen for å vise mer informasjon . Instruksjoner
en
Åpne kildekoden filen for " Critter Vaktmester " program i et redigeringsprogram , for eksempel Microsoft Visual Studio Express.
2
Uttrykk critter sult nivå ved å legge følgende kode i " Talk ( ) "-funksjonen før " passtime (); " linje:
if ( m_Hunger < = 2 ) domstol << " i ' m ikke sulten "; else if ( m_Hunger < 5 ) domstol << " Jeg er litt sulten "; else if ( m_Hunger < 10 ) domstol <<" jeg er sulten "; elsecout < ; < "Jeg er veldig sulten ";
3
Uttrykk critter sin kjedsomhet nivå ved å legge til disse linjene i " Talk ( ) "-funksjonen etter koden ovenfor :
if ( m_Boredom < = 2 ) domstol << " og ikke lei \\ n ". ; else if ( m_Boredom < 5 ) domstol << " . og litt lei \\ n" ; ; else if ( m_Boredom < 10 ) domstol << " og lei \\ n ". ; elsecout << " og veldig lei \\ n ". ;
4
Lagre kildefilen . Kompilere og kjøre på " Critter Vaktmester " program
5
Velg. "1 - Lytt til critter din " fra spillet menyen ved å trykke på "1" og deretter " Enter" tastene. Programmet vil vise et snev av hvor sulten og lei den critter nå er.