Simple DirectMedia Layer er en åpen - kildekode multimedia bibliotek som gir designere med tilgang til 2D rammebuffer , mus, tastatur og 3D-maskinvare . Kode Blocks er en gratis og konfigurerbar C + + integrert utviklingsmiljø . Akkurat som SDL , gir Kodeblokker cross- platform funksjonalitet. Brukere kan legge til plugins til Kodeblokker å legge nesten alle typer funksjonalitet. Som standard, ikke Kodeblokker ikke jobbe med SDL . For å gjøre en SDL prosjekt i Kodeblokker , må du først legge SDL som en plug -in . Instruksjoner
en
Åpne din nettleser og gå til SDL offisielle nettsted . Naviger til "Last ned "-delen, velg " SDL 1.2" og laste ned " SDL -devel - 1.2.14 - mingw32.tar.gz " arkivet. Lagre filen på harddisken .
2
Pakk ut arkivet hvor som helst på harddisken ved hjelp av et verktøy som WinRAR . Naviger til de utpakkede filene og kopiere " SDL.dll " filen til kompilatoren bin-katalog . Standard kompilatoren er plassert på "C : . \\ MinGW \\ bin" . Kompilatoren må finne DLL -fil under kjøring
3
Gå til " lib "-mappen og kopiere alt innhold til din kompilatoren er " lib "-mappen . Standard kompilatoren er " lib "-mappen er plassert på "C : . \\ MinGW \\ lib " . Dette gir kompilatoren , brukes av kode blokker , med alle SDL biblioteker , slik at det å forstå og kompilere koden din
4
Kopier " SDL "-mappen , som finnes i " include "-mappen , til kompilatoren er " inkludere" katalogen. Standard kompilator " include" -mappen er plassert på "C : . \\ MinGW \\ include "
5
Kopier " SDL.dll " filen til " C : \\ Windows" til unngå å kopiere den til hvert enkelt prosjekt katalog .
6
Åpen kode blokker , gå til "New Project " og velg " SDL Project" mal for å opprette en ny SDL prosjekt. Du kan nå opprette en SDL program i Kodeblokker og kompilere den ved å bruke standard -kompilatoren .