Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> C /C + + Programming >> Content
    Hvordan lage et Pong spill i C + +
    C + + er et programmeringsspråk verktøy som lar deg lage objektorienterte applikasjoner. Du kan bruke objekt -koder for å tillate mer detaljert og organisert programmering. Pong er et spill du kan programmere i C + + som inkorporerer ulike funksjoner . For å gjøre en pong spill , finne en kompilering program som Dev -C + + for å starte programmet og redigere koden . Instruksjoner
    en

    Start kompilere programmet du ønsker , og klikk på "File ", " New" og velg " Project. " Velg " Console Application " for filtypen og gi den et navn.
    2

    Skriv inn koden for å sette opp informasjon om spilleren , ball sporing og objekt skaperverket. Det skal se slik ut : en

    # include # include # include

    int ball_x = 320 ; int ball_y = 240 ;

    int p1_x = 20; int p1_y = 210 ;
    3

    Lag de grunnleggende elementene i spillet ved å skrive if- else kode uttalelser for hver spiller og event , bestemmer på hva som skjer hvis ballen treffer racketen eller er savnet . If- else-påstandene vil se omtrent slik ut : en

    ugyldig moveBall ( ) { ball_tempX = ball_x ; ball_tempY = ball_y ;

    if ( dir == 1 && ball_x > 5 & ; & ball_y > 5 ) {

    if ( ball_x == p1_x + 15 && ball_y > = p1_y && ball_y < = p1_y + 60 ) { dir = rand ( ) % 2 + 3 ;} else { - ball_x , - ball_y ;}
    4

    Skriv inn koden for å gi spillet grafiske elementer som en bakgrunn skjerm , ball farge, og skjermstørrelse , som vil se slik ut: }

    acquire_screen (); circlefill (buffer , ball_tempX , ball_tempY , 5 , makecol ( 0 , 0 , 0 )); circlefill (buffer , ball_x , ball_y , 5 , makecol ( 128 , 255 , 0 )); draw_sprite (skjerm , buffer, 0 , 0 ) ; release_screen ();

    hvile ( 5 ) ;

    }
    5

    Skriv kode for spiller snur ved hjelp av kodelinjer " ugyldig p1Move ( ) " og " ugyldig p2Move ( )" .
    6

    Skriv inn koden som informerer program når en spiller vinner og når du skal starte et nytt spill . Den " tomrommet checkWin ( ) " statement kombinert med en if-else sløyfe vil gjøre spillet fortsette å gå til en spiller når maks score. Den " void startNew ( )" vil fortelle programmet til å starte på nytt
    7

    Legg kommandoen. " END_OF_MAIN (); " for å fullføre programmet . Lagre og starte programmet for å spille et spill av pong .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan legge til et attributt til Node i C # 
    ·Forskjellen mellom C & Visual C 
    ·Hvordan bruke en Switch sak med Ranges i C + + 
    ·Base SDK Missing Xcode 
    ·Hvordan Sett verdien av en variabel i en streng C 
    ·Hvordan å demontere en DLL 
    ·Slik søker og analysere tekst -filer i C # 
    ·Hvordan å slette poster i en C Program Array 
    ·Hvordan fikse GCC Advarsel Implisitt Declaration of Fun…
    ·Funksjoner av Turbo C 
      Anbefalte artikler
    ·Heltallsprogrammering & stykkevis lineære funksjoner 
    ·Hvordan å kompilere Java Under Notepad 
    ·Hvor å Legge ned Windows Media Player i Javascript 
    ·Hvordan å feilsøke Rake Oppgaver i NetBeans 
    ·Silverlight spill Tutorial 
    ·Hvordan bruke flere variabler i en adresse String 
    ·Slik konverterer Filemaker Pro til MySQL 
    ·Hvordan Kill a Process hjelp VB.net 
    ·Hvordan finne den filstørrelse i Perl 
    ·Hvordan bruke etiketter i Perl 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/