Åpen kildekode OpenGL lar programmerere bruke bibliotekene til å lage 3D- grafikk. Du må importere OpenGL bibliotekene i Visual C for å bruke bibliotekenes funksjoner og egenskaper for å lage spill eller andre 3D Windows-programmer . Importere bibliotekene gjør dem tilgjengelig for alle dine Visual C class filer , slik at du kan kompilere programvare uten feil . Instruksjoner
en
Klikk på Windows "Start "-knappen og velg " Alle programmer". Klikk på " Microsoft. NET Framework ", deretter " Visual Studio. " Åpne Visual C-prosjekt .
2
Klikk på prosjektnavnet i " Solution Explorer ". Klikk på Visual Studio " Prosjekt " menyen, klikk på " Properties " alternativet . En konfigurasjon åpnes.
3
Klikk på " Linker "-alternativet. I " Input" tekstboksen , skriv " opengl32.lib glu32.lib . " Dette er de to nødvendige bibliotek filer som du trenger for å koble til for å program i OpenGL -systemet . Klikk " OK " for å lagre endringene .
4
Dobbeltklikk kildekoden fil som kaller OpenGL funksjoner. Legg til følgende kode øverst i filen for å referere til bibliotekene :
# include
# include
< p > # include
5 Klikk på "Lagre " for å lagre endringene . Klikk " Kjør" for å teste de nye bibliotekene og kode .