OpenGL er en viktig grafikk rendering teknikk for ulike tredimensjonale spill. OpenGL støtter bare lavnivå rendering rutine som dette lar programmerere mer kontroll og fleksibilitet i programmering. Disse rutiner kan benyttes til å skape høynivå gjengivelse og modellering biblioteker. OpenGL er bare en grafikk API og det inkluderer hundrevis av funksjoner som tilgang til funksjonene til grafikkortet ditt tilbyr. Men støtter det bare grafikk -relaterte funksjoner . OpenGL kan jobbe med C-språk for å utvikle grafiske applikasjoner . Du trenger
C Språk
GLUT
Vis flere instruksjoner
en
Last ned og installer GLUT fra Xmission.com . Denne pakken vil installere glut32.lib og glut.h på datamaskinen. De er nødvendige bibliotek og header -filer for OpenGL utvikling.
2
Klikk "Project ", " Innstillinger" og " linker innstillinger " for å åpne innstillingene grensesnittet i din valgte IDE som Visual Studio. Skriv inn følgende filer til objektet /bibliotek moduler: . Opengl32.lib , glut32.lib , glu32.lib
3
inkludere header-filer i programmet :
# include
# include
# include
Inkluder . fil i søknaden din kode
4 Initialiser en OpenGL bruker en enhet kontekst ( DC ) : HDC hdc = GetDC ( hWnd ) ; Sett pixel format for DC via følgende kode :
PIXELFORMATDESCRIPTOR pfd ;
ZeroMemory (& pfd , sizeof ( pfd ));
pfd.nSize = sizeof ( pfd ) ;
PFD . nVersion = 1;
pfd.dwFlags = PFD_DRAW_TO_WINDOW