Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> C /C + + Programming >> Content
    Hvordan logge Samtaler til D3D
    Direct3D er et kraftig verktøy for visning av interaktive grafikk til en bruker. Det gir omfattende tilgang til grafikkortet hardware , slik at programmereren å skape interessante og komplekse miljøer . Feilsøking Direct3D kan være utfordrende uten de riktige verktøyene når ting går galt , men heldigvis Direct3D SDK inneholder PIX , et potent verktøy ved feilsøking . Med PIX , kan du direkte se på dataene som sendes til grafikkortet , gjengi en scene call- by -call og med logge alle samtaler til Direct3D . Du trenger
    DirectX SDK
    Compiler
    tekst editor
    Vis flere instruksjoner
    en

    kompilere programmet . Ingen spesielle flagg er pålagt å bruke PIX , men det er noen flere innstillinger er nødvendige for å feilsøke HLSL shaders . Å feilsøke HLSL shaders i DirectX 9 , erklære D3DXSHADER_DEBUG og D3DXSHADER_SKIPOPTIMIZATION kompilatoren flagg. Å feilsøke HLSL shaders i DirectX 10 , erklære D3D10_SHADER_DEBUG og D3D10_SHADER_SKIP_OPTIMIZATION kompilatoren flagg.
    2

    Åpen PIX og konfigurere en grunnleggende PIX eksperiment. Dette eksperimentet vil fange opp alle grafikk data for programmet når det kjøres. Konfigurere eksperimentet kan spore ønsket Direct3D samtale informasjon.
    3

    Kjør eksperimentet ved å klikke på "Start Experiment "-knappen . Dette vil starte et grafikkprogram og logge alle samtaler som angitt av innstillingene for eksperimentet .
    4

    anmeldelse data fanget under PIX eksperiment ved hjelp av Run visning. Stoppe eksperimentet når ønsket ramme .
    5

    Bruk Hendelser vise å vise samtaler til Direct3D for den gjeldende rammen . Du kan se gjennom dataene som sendes til disse samtalene og endre data som brukes . Du kan også delvis gjengi en scene , en Direct3D samtale om gangen , for å se hvordan hver samtale endrer bildet gjengis.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan bruke C + + Virtual destructors 
    ·Hvordan å kompilere C + + -kode ved hjelp GNU 
    ·Hvordan du driver en Visual C Compiler 
    ·Cell -prosessor Tutorial 
    ·C Statisk Inline Function 
    ·Hvordan lage en GPA Kalkulator i C + + 
    ·Hva å gjøre med en Trapped Feil i C 
    ·Hvordan skrive en enkel Console File Transfer Socket Pr…
    ·Hvordan programmere Cocoa på en iPhone 
    ·Hvordan bruke getline i C til Hopp Cin.Ignore 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan Inkluder en PHP -fil med Absolute Sti 
    ·Hvordan Plasser tekst Over en bildefil i HTML 
    ·Hvordan bruke en Lightbox i JavaScript 
    ·Hvordan fylle en Visual Basic List Box med unike elemen…
    ·Hva er forskjellen mellom en Mobile Web & en HTML- Brow…
    ·Slik konfigurerer Citrix 
    ·Hvordan flytte VARCHAR2 til NCLOB 
    ·Hvordan Teach Yourself Windows CE Programmering i 24 ti…
    ·Slik fjerner du en Slettet Object Fra foreninger 
    ·Hvordan skrive ut til en Listbox i Visual Basic 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/