Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> C /C + + Programming >> Content
    Hvordan Design en klasse kalt konto i C + +
    The C + + programmeringsspråk er et objektorientert språk som primært omhandler samspillet mellom stedene. Objekter er eksempler på klasser , som er tegninger som definerer den karakteristiske oppførsel og state data av objektene. Klassene er vanligvis laget for å oppfylle ett formål , for eksempel til detalj alle funksjonene til en kundes konto . Å designe en slik klasse , må du bestemme hva kritiske funksjoner er nødvendig for å gjøre opp klassen . Du må finne ut av klassens funksjoner og data . Du trenger
    C + + Integrated Development Environment ( IDE ), for eksempel Eclipse CDT
    C + + Compiler , slik GCC
    Vis flere instruksjoner
    en

    Bestem hva kontoen klasse må oppnå. For eksempel kan en konto klassen hold navnet på en klient , et kontonummer og en saldo . Klassen skal også gi noen midler for å få tilgang til disse data for å oppdatere dem eller skrive dem ut . Disse detaljene er nok til å skape en grunnleggende konto klassen .
    2

    Legg C + + IDE ved å klikke på programmets ikon. Når den åpnes, velger du "Fil /Ny /Project" og velg " C + + Project" for å opprette en ny C + + prosjekt . En tom kildekoden filen vises i teksteditoren delen av IDE
    3

    Skriv følgende klasse erklæring på toppen av kildekoden filen: .

    Klasse konto

    { }
    4

    Ta notat av klammeparenteser som umiddelbart følger klassen erklæringen. Dette kalles en kodeblokk . Alle av kildekoden for denne klassen vil passe inn denne koden blokken . Det vil være flere linjer med kode , slik at du kan ønske å bryte opp klammeparentesene slik at de hver sitte på sine egne linjer , og rykke inn som inneholder koden for å forbedre lesbarheten . Dette er spørsmål om stil og er opp til deg å bestemme.
    5

    Skriv en privat klasse data erklæringen. Dette er data som kun kan nås fra i klassen . Som en hovedregel bør alle data bli erklært privat. Grensesnittene som lar andre objekter for å manipulere data blir offentliggjort . Dette bestemmer at bare denne klassen kan direkte endre sine egne data . Andre gjenstander kan be om å gjøre endringer gjennom offentlige grensesnitt , men den eksakte måten dette er gjort er bestemt av denne klassen . Å erklære følgende tre data som private klassen , skriver følgende : en

    privat : en

    streng kontonavn ;

    int kontonummer ;

    int accountBalance ;
    6

    Skriv de offentlige grensesnitt erklæringer . Dette er metoder som andre objekter kan samhandle med denne klassen og dets data . En god trio av metodene er " getAccountName ", " getAccountNumber , " og " getAccountBalance . " Disse metodene gir andre objekter lesetilgang til klassen data . Skriv følgende felles grensesnitt erklæringer :

    offentlige : en

    string getAccountName ( ) {return this.accountName ; }

    int getAccoutNumber ( ) {return this.accountNumber ;}

    int getAcccountBalance ( ) {return this.accountBalance ;}
    7

    Skriv en konstruktør som setter alle i klassen data . En konstruktør er en offentlig metode som gjør at en klient til å opprette en forekomst av denne klassen og gjøre det til et objekt. Skriv følgende under felles grensesnitt erklæringer : en

    konto ( string kontonavn , int kontonummer , int accountBalance )

    { this.accountName = kontonavn ; this.accountNumber = kontonummer ; this.accountBalance = accountBalance ;}
    8

    Klikk på " lagre"-knappen for å lagre kildekoden . Du har nå en bare- bones klasse som representerer en konto . Du kan instantiate objekter av denne klassen ved å utstede følgende uttalelse : en

    konto NewAccount = ny konto ( " John Doe " , 12345, 1000),

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Static void Funksjoner i C 
    ·Hvordan bruke Printf Command i C + + 
    ·Hvordan Input Tilfeldige binære tall i C + + 
    ·Hvordan få en peker til en Bitmap i C + + 
    ·Slik konverterer LPSTR til INT 
    ·Hvordan lage en trykknapp Invisible i Visual C 
    ·Slik importerer XLS for NET 
    ·Hvordan kontrollere Stepper Motors hjelp Dev -C + + 
    ·Hvordan lage en Memory Pointer i C 
    ·Hvordan oppdatere Xcode Fra Terminals 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan Fyll en Combobox med JavaScript 
    ·Hvordan integrere en plottet funksjon i Python 
    ·PHP Referanser Vs . Objekthåndtak 
    ·Hvordan kjøre en PHP fil automatisk 
    ·Hvordan lage visninger i Oracle SQL 
    ·Hvordan lage en Loading Bar i VB.NET 
    ·Hvordan Beregn Cyclomatic Complexity 
    ·Hvordan Inkluder en PerlScript i et HTML-dokument 
    ·Hvordan bygge et nettsted med Python 
    ·Hvordan Test Kode Algoritmer 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/