Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> C /C + + Programming >> Content
    Hvordan få grafikk i C + +
    Hvis du er ny på C + + programmering, kan du bli chagrined å finne at språket inneholder ingen innebygd grafikk funksjoner. Selv standard bibliotekene som kommer med de fleste kompilatorer ikke leverer grafisk evne. Hvis du vil ha grafikk i C + + , må du se lengre unna . Det finnes mange tredjeparts grafikk biblioteker tilgjengelig, men en av de enkleste å bruke er Allegro , en cross- plattform, open -source game bibliotek . Et enkelt program som trekker et bilde til skjermen kan skrives med færre enn 20 linjer med kode , slik at du kan dykke inn i C + + grafisk programmering med begge føttene. Instruksjoner
    en

    Installer Allegro biblioteker som kreves for ditt operativsystem og kompilator . Denne prosessen vil variere fra system til system , så konsultere både Allegro -tallet og din kompilatoren dokumentasjon hvis usikker. Lag et nytt prosjekt og . CPP -fil for å begynne å skrive kode .
    2

    Inkluder dataene fra de nødvendige Allegro header-filer i begynnelsen av programmet. Allegro er et modulært bibliotek , så du må både hoved header og header for grafikk funksjoner. Skriv inn følgende linjer med kode :

    # inkluderer

    # include
    3 < p> Begynn main ( )-funksjonen og ringe Allegro er initialisering rutiner . Som med de overskrifter , trenger du en for kjernefunksjonalitet og en for grafikk . Lag pekere til skjermen, og bildet du ønsker å laste , sette skjermoppløsningen og bildet filnavnet å fullføre programmet initialisering. Gjør dette med følgende linjer med kode :

    int main ( int argc , char * argv [ ] )

    {

    al_init ();

    al_init_image_addon ();

    ALLEGRO_DISPLAY * my_display = al_create_display ( 640 , 480 ) ;

    ALLEGRO_BITMAP * my_graphics = al_load_bitmap ( " Graphics.png ");
    4

    Skriv selve operativsystemet koden for programmet. Dette krever bare fire linjer --- en for å tømme displayet , en til å tegne bildet på den, en til å snu skjermen buffere og vise bildet på skjermen , og en til å vente noen sekunder før du fortsetter. Dette er utført med følgende
    5

    Avslutt programmet , kjører Allegro sin opprydding funksjoner for å frigjøre minne for displayet og bildedata . De siste linjene i programmet ditt bør være som følger : en

    al_destroy_bitmap ( my_graphics ) ;

    al_destroy_display ( my_display ) ;

    return 0 ;

    }

    6

    Kompiler programmet , lagrer et bilde med filnavnet " Graphics.png " i samme mappe før du kjører den .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan forstå C + + kompilatorer 
    ·Hvordan lage en Memory Pointer i C 
    ·Hvordan lage en bryter uttalelse i C 
    ·Hvordan kode Matrix Subtraksjon i C + + 
    ·Hvordan få tilgang til en USB -skriver Mens Programmer…
    ·Hvor å Fastsette C + + Error R6002 
    ·Hva er fordelene med en Bot 
    ·Slik bygger RESX i CSC Compiler 
    ·Boost Multithreading Tutorial 
    ·Hvordan skrive en Vim Script 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan få tilgang til Kontakter på Evolution Python 
    ·Hvordan Tillat autentisering for User-Agent PHP Bots 
    ·SMTP PHP Tutorial 
    ·Hva er JavaScript brukes til 
    ·Hvordan skrive Joomla komponenter Med Eclipse 
    ·Hvordan lage en Lua Scoreboard 
    ·Vanlige PHP Bugs 
    ·Hvordan lage Odd - formet Knapper i C # 
    ·Slik fjerner en adresse Bar Med JavaScript 
    ·Hvordan lage en temperatur pseudokode & Flytskjema 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/