Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> C /C + + Programming >> Content
    Hvordan bruke Grafikk funksjoner i C + +
    The C + + programmeringsspråk inkluderer ikke eventuelle innfødte grafikk funksjoner , og heller ikke er noe som finnes i de fleste standard biblioteker. Til å vise grafikk med C + + du må installere en ekstern bibliotek, for eksempel Allegro . Allegro er et gratis , cross -platform spill programmering bibliotek med hundrevis av funksjoner for håndtering lyd, lesing og skriving av filer , arbeider med brukerundersøkelser og , selvfølgelig , manipulere grafikk. Instruksjoner
    en

    Installer Allegro , som følge av dokumentasjonen for å sette den opp til å fungere med C + + kompilatoren . Lag et lite bilde ved hjelp av et grafisk program som GIMP eller MS Paint og lagre den i katalogen du har tenkt å bruke til ditt prosjekt. Begynn en ny . Cpp filen , skrive koden i din IDE redaktør eller en enkel tekstredigering program .
    2

    Inkluder header filene du trenger for å få tilgang til Allegro bibliotekets funksjoner. Du trenger to slike filer med henblikk på dette programmet --- den viktigste Allegro header og header for den grafiske modulen. Koden for dette vil se ut som følgende : en

    # include

    # include

    3

    Opprett main ( )-funksjonen for programmet, sammen med variablene for håndtering av kommandolinje-argumenter . Ring initiering funksjoner for både Allegro kjernen og grafikken add-on for å sette opp systemet og gjør at du kan bruke andre Allegro funksjoner. Dette bør se ut som følgende : en

    int main ( int argc , char * argv [ ] )

    {

    al_init ();

    al_init_image_addon ( ) ;
    4

    Lag pekere til å håndtere skjermen , og bildet du vil vise på skjermen. Tildele disse pekere verdier for å sette skjermoppløsningen og laste bildet . Koden for å gjøre dette bør se ut som følgende : en

    ALLEGRO_DISPLAY * my_display = al_create_display ( 640 , 480 ) ;

    ALLEGRO_BITMAP * my_bitmap = al_load_bitmap ( " image.png ");

    5

    tømme displayet til en solid svart og trekke bildet ditt på den i øvre venstre hjørne av skjermen . Verdiene av al_map_rgb ( ) argumenter kan endres for å tilordne en annen RGB farge på skjermen , mens de to første argumentene for al_draw_bitmap ( )-funksjonen kan endres for å endre plasseringen av bildet . Denne koden skal se ut som følgende : en

    al_clear_to_color ( al_map_rgb ( 0,0,0 ));

    al_draw_bitmap ( my_bitmap , 0 , 0 , 0 ) ;
    6

    Vend displayet buffere for å vise bildet på skjermen. Allegro skjerm bruker to buffere , bak for å trekke på og fronten for utskrift til skjermen . Flippe de to kan du se resultatet av de foregående grafikk funksjoner. Ring al_rest () for å gjøre programmet vente 10 sekunder før du fortsetter

    al_flip_display (); .

    Al_rest ( 10,0 ) ;
    7

    ødelegge bildet og skjerm variabler , frigjøre minne brukes til å lagre innholdet. Avslutt programmet når disse dataene er gratis, som følger : en

    al_destroy_bitmap ( my_bitmap ) ;

    al_destroy_display ( my_display ) ;

    return 0 ;

    }
    8

    Kompiler programmet , lagring den kjørbare i samme mappe som bildet du opprettet .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan skrive en XLS -skjema i CSharp 
    ·Hvordan skrive en C + + program som beregner gjennomsni…
    ·Visual C Sharp String Funksjoner 
    ·Hvor å Endre Borland C + + Rediger Screens 
    ·Hvordan Les poeng fra en fil og graf i C + + 
    ·Hvordan : GTK Fargevalg 
    ·Slik begrenser du desimal i C Språk 
    ·Sette inn en forsinkelse på sekunder for C + + 
    ·Hvordan bruke datatyper i C + + 
    ·Hvordan lage en Quiz i C + + 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan skrive en 301 eller 302 Nettsted Omadresser Bru…
    ·Hvordan programmere en agenda i VB.NET 
    ·Hvordan få tilgang til VBA Query SQL 
    ·Lang dobbel heltall i Visual Basic 
    ·Slik sletter tegn fra en streng i MySQL 
    ·Hvordan beregne Commission hjelp Looping 
    ·Definer Infinite Loop 
    ·Hvordan lage en Experimental Flow Chart 
    ·Hvordan Reverse en MySQL Query i PHP 
    ·Hvordan programmere kvadratiske likninger i Visual Basi…
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/