Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> C /C + + Programming >> Content
    Slik konverterer Void å Int
    The C + + programmeringsspråk lagrer data som en bestemt type. For eksempel kan numeriske data lagres som den "INT " datatype. En datatype har en adresse i minnet som lagrer en verdi. Adressen av dataene kan være lagret i en peker på de samme datatype , eller som en " tom" -pekeren. A " tomrommet " pekeren kan lagre adressen til alle typer data . For eksempel kan du lagre adressen til en " int " datatype i en " tom" pekeren . Du trenger
    C + + Integrated Development Environment ( IDE ), for eksempel Eclipse CDT
    C + + Compiler , som GCC
    Vis flere instruksjoner
    en

    Load den C + + IDE ved å klikke på programmets ikon. Når den åpnes, velger du "Fil /Ny /Project" og velg " C + + Project" for å opprette en ny C + + prosjekt . En tom kildekoden filen vises i teksteditoren delen av IDE .
    2

    Lag en hovedfunksjon , som er der programmet starter. Skriv følgende på toppen av kildekoden filen:

    int main ( )

    { }
    3

    Erklærer en " int " variabel ved skrive følgende i løpet av de krøllete parentes av den viktigste funksjonen : en

    int x = 500;
    4

    Erklærer en " tomrom " pekeren ved å skrive følgende under uttalelse skrevet i forrige trinn : en

    void * voidPtr ;
    5

    Angi adressen til " int " datatype "x " til " tomrommet " pekeren . Skriv følgende etter " tomrommet " pekeren erklæringen : en

    voidPtr = &x;
    6

    Erklærer en " int " peker som lagrer adressen holdt av " tomrommet " pekeren . Dette vil tillate deg å behandle adressen til " tomrommet " pekeren som en " int " datatype. Du kan oppnå dette ved å skrive følgende uttalelse under en skrevet i forrige trinn : en

    int * intPtr = ( int * ) voidPtr ;
    7

    Print ut verdien ligger på adressen peker til pekeren " intPtr " ved å skrive følgende : en

    cout << * intPtr << endl;
    8

    Kjør programmet ved å klikke på grønne " Play" -knappen på den øverste raden med knapper . Programmet lagrer adressen til " int " variable "x " inne i " tomrommet " pekeren . Den " tomrommet " pekeren blir deretter tilgang til gjennom bruk av " int " pekeren " intPtr ", og dens verdi av " 500" er skrevet ut til output konsollen .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan vise innholdet i en Array List i en tekstboks i…
    ·Hvordan lage en egendefinert Splitter Vindu i MFC 
    ·Hvordan lære Computer Game Programming Med DirectX 
    ·Hvordan bruke Brødsmuler i Masterpage 
    ·Hvordan lage en Geometry Kalkulator i C + + 
    ·Hvordan bruke Triggers I GTK Radiant 
    ·Hvordan å lukke filer i C 
    ·Hvordan lage en Vector List 
    ·Hvordan lage en iPhone-applikasjon for en RSS på et ne…
    ·Hvordan sette en tekstfil til en Vektor av Structs i C …
      Anbefalte artikler
    ·Slik bruker du en Select Veske med Microsoft Visual Bas…
    ·Hvordan lage en link Bounce Med jQuery 
    ·Slik bruker du en bryter uttalelse 
    ·Hvordan skrive en VBS skript å åpne en fil 
    ·Hvordan legge til en skriver String 
    ·Hvordan skrive en 301 eller 302 Nettsted Omadresser Bru…
    ·HTML- kode for flere brukerpålogginger 
    ·Hvordan bruke OLE Med Visual C 
    ·Slik viser du en apostrof i VBScript 
    ·Hvordan å lære Python Computer Språk 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/