Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> C /C + + Programming >> Content
    Hvordan Pass Mal Structs i funksjoner i C
    I C + + programmeringsspråk, maler er en mekanisme for å lage generiske programmer. En generisk programmet er en som utfører den samme logikk , uavhengig av den underliggende datatype. Du kan bruke maler for å lage generiske datastrukturer , og deretter lage mal funksjoner som godtar disse strukturene som argumenter . Dette gjør at koden skal gjenbrukes til mange forskjellige formål , siden den er kompatibel med alle typer data . Derfor maler lage ekstremt fleksible programmer . Du trenger
    C + + Integrated Development Environment ( IDE ), for eksempel Eclipse CDT
    C + + Compiler , slik GCC
    Vis flere Instruksjoner
    en

    Load den C + + IDE ved å klikke på programmets ikon. Når den åpnes, velger du "Fil /Ny /Project" og velg " C + + Project" for å opprette en ny C + + prosjekt . En tom kildekoden filen vises i teksteditoren delen av IDE
    2

    Import av " iostream " biblioteket ved å skrive følgende to uttalelser på toppen av kildekoden filen: .
    < p> # include

    bruker namespace std;
    3

    Lag en mal struct heter " structName " av typen T. Denne typen kan være hva som helst , og er definert senere i programmet. Skriv følgende under de to foregående utsagn : en

    mal struct structName

    {T Data0 ;} ;
    4

    Lag en mal funksjon som aksepterer malen struct " structName " som et argument . Denne funksjonen vil skrive ut dataene holdt av " structName . " Skriv følgende under " structName " definisjon : en

    mal ugyldig funksjons ( structName t )

    {domstol << t.data0 << endl; return; };
    5

    Lag en hovedfunksjon . Dette er hvor programmet vil begynne. Skriv følgende under funksjon definisjon gjort i forrige trinn : en

    int main ( )

    { }
    6

    Lag en " structName " bruke " int " numerisk datatype . Skriv følgende i løpet av de krøllete parentes av den viktigste funksjonen : en

    structName t ;
    7

    Still " Data0 "-feltet til noen tall , slik:

    t.data0 = 5;
    8

    Ring funksjonen " funksjons " og gi det malen struct ved å skrive dette under den forrige setningen : en

    funct ( t ) ;
    9

    Execute programmet ved å trykke på den grønne avspillingsknappen. Programmet sender verdien " 5 " gjennom bruk av malen funksjon og mal struct .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Slik søker en lenket liste av elementer i C + + 
    ·Hvordan lage en BlogSkin for Blogger 
    ·Hvordan å lukke filer i C 
    ·Slik konverterer Tekstboks' verdi til Int C + + 
    ·Hvordan lage en mappe i C + + 
    ·Hvordan Design en klasse kalt konto i C + + 
    ·Typer Variable attributtdata 
    ·Hvordan beregne kryssende sirkler i C + + 
    ·Hvordan sjekke om en Array har verdi eller ikke i C + +…
    ·C + + og kan søke etter Syntax feil 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan å gjøre noe ikke synlig i VB 2010 
    ·Microsoft Visual Basic Prosjekter 
    ·Hvordan gjøre ENUM i PhpMyAdmin 
    ·Hvordan lage en Format Script 
    ·Slik Finn Java Trace Logger 
    ·VB.Net & Hvordan Expose Business Objects Som Web Servic…
    ·Hvordan lage en Float Int Fra String på NetBeans i Jav…
    ·Hvordan bruke strcmp funksjon i C + + 
    ·Hvordan redigere en bunntekst i PHP 
    ·Hvordan lage du Div 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/