En konsoll er et vindu der brukere kommuniserer med et operativsystem ved å skrive inn tekst ved hjelp av tastaturet og lese tekst utgang fra dataskjermen . Et program kan lese data fra konsollen inngang. Teksten du lese fra en konsoll lagres i konsollen skjermen buffer . Skjermen bufferen er et rutenett av rader og kolonner, hvor hver rute celle inneholder en bokstav . Ved å gi tilgang til individuelle tegn eller hele linjer fra konsollen skjermen buffer, kan du bruke input data i C + + program . Instruksjoner
en
Klikk "Start" i Windows , og deretter " Microsoft Visual Studio. "
2
Klikk på " File" og velg " Åpne" og dobbeltklikk på . C + + program fil, der du vil ha tilgang til en skjerm buffer av systemet konsollen
3
Skriv inn følgende kode i det åpne vinduet : en
# define PERR ( bSuccess , api )
{if ) printf ( ( bSuccess ! ) ( "% s : Feil% d fra % s \\ på linje% d \\ n" , etter
__FILE__ , GetLastError ( ) , api , __ LINE__ ) ;}
void cLS ( HANDLE hConsole )
{
COORD coordScreen = { 0 , 0 } , /* her er der vi vil hjem
markøren * /
BOOL bSuccess ;
DWORD cCharsWritten ;
CONSOLE_SCREEN_BUFFER_INFO csbi ; /* for å få buffer info * /
DWORD dwConSize ; /* antall tegn celler
i gjeldende buffer * /
/* få antall tegn celler i gjeldende buffer * /
bSuccess = GetConsoleScreenBufferInfo ( hConsole , og csbi ) ;
PERR ( bSuccess , " GetConsoleScreenBufferInfo ");
dwConSize = csbi.dwSize.X * csbi.dwSize.Y ;
/* sett bufferen attributter tilsvarende * /
bSuccess = FillConsoleOutputAttribute ( hConsole , Brukte
csbi.wAttributes , etter
dwConSize , coordScreen , og cCharsWritten ) ;
PERR ( bSuccess , " FillConsoleOutputAttribute ");
/* sette markøren på ( 0 , 0 ) * /
bSuccess = SetConsoleCursorPosition ( hConsole , coordScreen ) ;
PERR ( bSuccess , " SetConsoleCursorPosition ");
tilbake; .
4
Klikk "Fil" og "Lagre " for å legge funksjonen til å lese fra systemet konsollen skjermen buffer til C + + program