Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> C /C + + Programming >> Content
    Hvordan legge til to matriser ved hjelp av pekere
    Forstå forholdet mellom pekere og arrays er avgjørende for å bli en vellykket C eller C + + programmerer . En peker er en variabel som inneholder adressen til en annen variabel. En matrise er en sekvens av minne som lagrer elementer av samme type - for eksempel, kan en matrise lagre tall, bokstaver ( ofte kalt en tegnstreng ) , eller pekere til en annen type . En rekke identifikator kan brukes som en peker , men det bare gir deg lesetilgang . Legge matriser ved hjelp av sine pekeren konstanter er en utmerket øvelse for å lære arrays og pekere . Du trenger
    C + + Compiler , som GCC
    C + + Integrated Development Environment , som for eksempel Eclipse CDT
    Vis flere instruksjoner
    en

    Legg inn Integrate Development Environment og starte et nytt prosjekt . En tom kildekoden filen vil vises i arbeidsområdet
    2

    Erklærer tre heltall arrays : . A, b , og c . Du vil legge verdiene i matriser A og B til tredje rekke , c . Matrisen identifikator er navnet på tabellen , i dette eksempelet - a, b , eller c.You kan velge noen verdier å plassere i arrayet , men det bør se ut omtrent som dette : en

    int a [ ,"] = { 0 , 1 , 2 };

    int b [ ] = { 2 , 1 , 0 };

    int c [ ] = { 0 , 0 , 0 };

    3

    Erklærer tre pekere til heltall typer , som dette : en

    int * APTR , * bPtr , * cPtr ;
    4

    Tilordne matrisen identifikator ( en peker konstant ) for hver matrise til arrays opprettet i trinn 2 . Du skal utføre pekeren aritmetikk, som ikke er mulig på pekeren konstanter , så du må tildele array pekeren konstant til ikke- konstant pekere

    APTR = en ; .

    BPtr = b ;

    cPtr = c ;
    5

    Lag en løkke som legger hvert element i matrise a til matrise b , og lagre resultatet i fylking c . Dette kan gjøres ved å skrive dette : en

    int i = 0;

    while ( i < 3 )

    { * ( cPtr + + ) = * ( APTR + + ) + * ( bPtr + + ) , + + i ;}
    6

    Print ut resultatene , som skal være " 2 2 2".

    printf ( "% d% d% d \\ n " c [ 0 ] , c [ 1 ] , c [ 2 ] ) ;

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan lese Hex filer i C + + 
    ·Hvordan lage matriser i C + + 
    ·Hvordan konvertere en C + + String til LStrHandle 
    ·Hvordan redigere DataGrid Cell i Silverlight 
    ·Hvordan lage et portrett i C + + 
    ·Hvordan legge til et attributt til Node i C # 
    ·Hvordan bruke kart STL Container klasse 
    ·Hva er forskjellen mellom privat og offentlig medlemsst…
    ·Målet avhør i C Programming 
    ·Verktøy som brukes i programmering 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan flytte Visningsstatusen til bunnen av siden 
    ·Hvordan programmere mobiltelefoner med Java Programming…
    ·Sette inn en dato i en DB2-database 
    ·Skulle en PHP -klasse Constructor være offentlige elle…
    ·Hvorfor kan ikke Xcode See My iPhone 
    ·Hvordan sette opp Apache Med Rails 
    ·Hvordan bygge et eksempel på en PHP Søk på siden 
    ·En Tutorial på iPhone SDK varsler 
    ·Hvordan skrive ActiveX VB6 
    ·Hvordan lese en Programming Bestill 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/