The Cell -prosessoren er en heterogen multi -core motor utviklet av IBM og Sony. Referert til som Cell Broadband Engine , har Cell åtte prosessorer på chip, der hver gruppe utfører uavhengig av de andre . Arkitekturen bidrar til å prioritere båndbredde over ventetid , effektivitet per watt og tilbyr topp beregningsorientert gjennomstrømning over programkode enkelhet . Disse grunnene gjør programvareutvikling på Cell ganske utfordrende for utviklere . Men plattformer eksisterer som hjelper utviklere i å overvinne disse utfordringene under utvikling. Instruksjoner
en
Installer miljøer nedenfor som vil bli brukt under utvikling : en
Cell BE SDK
Eclipse
C /C + + Utviklingsverktøy for Eclipse
Cell IDE
2
Opprett PPU -prosjektet . Dette gjøres ved hjelp av Eclipse C /C + + perspektiv ved å starte et nytt prosjekt og skape kildefilen som vil legge byggesteinene i prosjektet.
3
Opprett SPU prosjektet og legge til embed SPU enhet . Dette gjøres ved å referere til prosjekt som er opprettet tidligere og bygge en kjørbar for det. Administrere og konfigurere bibliotekene riktig som vist nedenfor ( se referanser) .
4
Opprett PPU kilde filen og redigere kildekoden filen som vist nedenfor ( se referanser) .
5
Lag og starte en Cell miljø ved hjelp av " Local Cell Simulator " . Av dette nivået , vil du har stilt hele prosjektet før testing dens funksjonalitet.
6
Angi de ulike simulator innstillinger som de debug stoppunkter , bygge konfigurasjoner og angi kommandolinjeargumentene å bli henrettet .
7
Bruk profilering for å sette Pipeline modus og kjøre Cell lanseringen konfigurasjonen for å spille og vise resultater .
8
bruk output resultatene å optimalisere deler av koden som ikke oppfører seg som forventet .
9
Bruk andre verktøy som TCL konsollen som Cell IDE miljø og Eclipse preferanser for å ha en dypere bilde av koden , simuleringer og hvordan du kan optimalisere spesifikke deler av koden ytterligere.