C + + er et objektorientert programmeringsspråk, noe som betyr at utviklere bruke den til å bygge og administrere virtuelle gjenstander laget av like virtuelle tegninger kalt klasser . Utviklere bruker disse konstruerer å skrive mange typer programmer , inkludert spill . Lage et spill fra grunnen av i C + + innebærer flere trinn , blant annet detaljerte utformingen av spillet , karakterer og omgivelser . Fordelene med å lage et C + + spillet inkluderer økt forståelse av objektorientert programmering. Dette kan redusere tiden det tar å lære andre objektorienterte språk som C # og Java. Instruksjoner
en
spille flere åpen kildekode C + + spill, som PokerTH , Secret Maryo Chronicles , og Bombermaaan . For spillet du liker best , laste ned spillet kildekode. Du vil finne en link for å laste ned denne koden på samme sted arrangere spillet kjørbare .
2
Installer en gratis C + + kompilator , for eksempel Open Watcom eller den som GNU organisasjonen gir .
3
Kompiler spillet fra kildekoden ved å følge instruksjonene på kompilatoren din .
4
Åpen en av spillets kildefilene i et tekstbehandlingsprogram og slett en av filens funksjoner. Rekompilere og spille spillet .
5
Ta notater på alle endringer i spillet , og deretter skrive kommentarer i kildekoden reflekterer din innskytelser om hvordan koden slettinger forårsaket disse endringene . For eksempel, hvis du sletter en funksjon som heter " TallyScore " og score i spillet ikke klarer å endre , kan du skrive " The ' TallyScore ' funksjon summer poengsummen for spillet. "
6
Repeat de to foregående trinnene for hver funksjon i spillets kildekoden . Hvis du er usikker på hvordan en funksjon påvirker gameplay , kan du prøve å slette bare en del av en funksjon uttalelser .
7
Pugg biter av kildekoden du ennå ikke forstår , for eksempel funksjoner eller komplett kildefilene. Pugging fremmer forståelse , ifølge Dr. Bill Klemm , professor i nevrovitenskap ved Texas A & M University. Bruk flash-kort eller annen memorization teknikk du har funnet effektive i å lære andre fag .
8
Skriv ytterligere kildekoden kommentarer basert på hva du har lært fra memorere.
9
Gjenta de to foregående trinn til hver kildekoden linje har en kommentar. Du kan også få ny forståelse ved å gjenta trinnene involverer i å slette funksjoner.
10
Skriv en liste over endringer du vil gjøre i spillet .
11
Skriv kildekoden som produserer den enkleste elementet i listen du laget i forrige trinn, og deretter rekompilere spillet.
12
Debug spillet med din kompilator debugger hvis spillet har noen feil. Kompilatoren dokumentasjon har instruksjoner for bruk av debugger .
13
Skrive og kompilere kilde for hver gjenværende element i trinn 10 liste over endringer for å fullføre C + + spill.