Microsoft Visual Studio C + + er et programmeringsspråk du kan bruke til å lage flere typer programmer , inkludert skjemaer for søknader , kommandolinje programmer og klasse moduler . C + + bruker klasse header filer med " . H " forlengelse til å definere data medlemmer , eller variabler og klasse funksjoner, som du oppgir koden for og gjennomføre i kildefilene med " . Cpp " filtype . Når du oppretter et prosjekt i C + + , må du huske de små forskjeller i syntaks basert på prosjektet typen. To typer som bruker en annen syntaks inkluderer konsollen og form applikasjoner. Instruksjoner
Console Application
en
Begynn Visual Studio. Klikk på " File " og velg "New Project ". Velg " Visual C + +" fra listen over prosjekttyper og " Win32 Console Application " i maler -listen. Skriv inn et prosjektnavn i de respektive tekstboksen og klikk " OK " for å opprette prosjektet filer . Klikk "Finish " for å lukke prosjektet veiviseren.
2
Høyreklikk på " Header Files" -mappen i " Solution Explorer "-vinduet . Velg " Legg til" og " Class ". I dialogboksen som vises, velger du "C + + "-kategorien , og " C + + klasse" mal . Klikk på " Legg til". Skriv inn en klasse navn i respektive tekstboksen og klikk " Finish". Dette header klassen filen vil inneholde offentlig konstruktør og destructor prototyper .
3
Legg data medlemmer , eller variabler , etter åpningen spenne. For eksempel " int pris, " " hasPaid bool ; " eller å skape et heltall eller true /false data medlem , henholdsvis. Legg noen ekstra funksjoner under "public : " seksjon med syntaksen " functionname ( datatype memberName1 , datatype memberName2 , ...); "
4
Dobbeltklikk kildefilen " ClassName.cpp " å åpne den. Inkludere eventuelle andre overskrifter programmet trenger på de første linjene . For eksempel " # include " for å få tilgang til iostream klassen, som gjør at programmet kan akseptere innspill fra brukere og vise utdata på skjermen.
5
Type koden inn i klassen konstruktør fungere å diktere hva programmet skal gjøre når det skaper en klasse objekt. For eksempel " domstol << " Hello , world ! "; ", Så vil programmet vise denne meldingen når det begynner
6
Klikk på den grønne pilen knappen på menyen for å teste . programmet og feilsøke det. Når du er ferdig med koding , klikk på " Build" på menyen og velg "Bygg Prosjektnavn " for å lage det ferdige prosjektet .
Form Application
7
start Visual Studio. Klikk på " File " og velg "New Project ". Velg " Visual C + +" fra listen over prosjekttyper og "Windows Forms Application " i maler -listen. Skriv inn et prosjektnavn i de respektive tekstboksen og klikk " OK " for å opprette prosjektet filer .
8
Klikk på skjemaet for å velge det og re- størrelse det å bruke kontrollene på sidene for å øke eller redusere størrelsen på skjemaet . Klikk og dra , eller dobbeltklikk , hver av " Text Box ", "Label " og " Button " verktøy fra verktøykassen til å legge dem til i skjemaet. Dra dem rundt skjemaet for å arrangere og organisere sitt utseende.
9
Klikk på en av dine verktøy , og klikk på en av eiendommene i " Properties " vinduet . Endre "Name " eiendom for hvert verktøy , tildele navn med noe som betyr at du vil kjenne igjen når koding prosjektet . Endre andre egenskaper , som du trenger
10
Tilordne verdier til dine verktøy gjennom . "- >" Syntaks. Når du har pilen , vil Visual Studio åpne en liste over funksjoner som du kan klikke, eller du kan skrive den funksjonen du ønsker . Finnes alternativer med rosa murstein funksjoner , de med en pekende finger er egenskaper og lyn er hendelser . Dobbeltklikk på knappen verktøy for å åpne sin kode vinduet. Skriv inn følgende linje : en
label1 - > Text = String :: Format ( textBox1 - > Text ) ;
Substitute " label1 " og " textBox1 " med navnet egenskapene du tilordnet disse verktøyene , henholdsvis. Når en bruker klikker på knappen , vil denne kommandoen endre etiketten tekst til hva teksten finnes i tekstboksen verktøyet.
11
Klikk på den grønne pilen knappen på menyen for å teste programmet og debug det. Når du er ferdig med koding , klikk på " Build" på menyen og velg "Bygg Prosjektnavn " for å lage det ferdige prosjektet .